Wdrożenie dedykowanego sklepu internetowego w hurtowni lamp

Wdrożenie dedykowanego sklepu internetowego w hurtowni lamp

Wdrożenie dedykowanego sklepu internetowego w hurtowni lamp, jak pomogliśmy hurtowni z lampami przejść z hurtowni do kwitnącego D2C e-commerce z ponad 1 mln złotych w sprzedaży online.

Kiedy klient, hurtownia z lampami zwrócił się do nas, posiadali w swojej ofercie lampy znanych projektantów i producentów. Hurtownia lamp miała unikalną historię, ale zmagała się ze zmianą ich działalności na nowy, wyższy poziom. Właścicielka hurtowni z lampami zrozumiała, że następnym krokiem jest przejście od sprzedaży hurtowej do sprzedaży bezpośrednio do klientów (D2C). Conor pomógł hurtowni z lampami i jej zespołowi dokonać tego przejścia poprzez:

  • Zaprojektowanie dedykowanego sklepu internetowego PrestaShop - e-commerce.
  • Kosztorysowanie produktów, ustalanie cen, planowanie finansowe i budżetowanie.
  • Pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • Reklamy w Google z listą produktów.
  • Działa SEO na rynku B2B i B2C.

Dzięki tym nowym strategiom i systemom, hurtownia z lampami:

  • Sprzedała online ponad 1 milion złotych.
  • Zwiększyli wskaźnik powtórnych zamówień do 13% w tym roku, z 5% w 2020.

O hurtowni lamp

Lampy są projektowane przez różnych projektantów. Charakteryzują się unikatowością i wyglądem, który przykuwa uwagę. Produkowane przez różnych firmy zlokalizowane właściwie na całym świecie, ale głównie w Europie i USA. Sklep z lampami ma na celu dostarczenie jednych z najlepszych lamp dla klientów, którzy są pasjonatami wystroju wnętrz tylko dobrych i najlepszych producentów i projektantów. Osiągają to dzięki odpowiedzialnym kontaktom wypracowanym przez lata. Czego efektem dobre warunki handlowe, atrakcyjna oferta lamp.

Wyzwanie

Conor, po nawiązaniu współpracy z hurtownią lamp, firma miała tylko garstkę klientów hurtowych i detalicznych i musiała rozszerzyć działalność. Chociaż klientka, właścicielka hurtowni lamp wiedziała, że nadszedł czas, aby zdywersyfikować swoją działalność poprzez wejście w świat handlu elektronicznego, ona i jej zespół nie wiedzieli, od czego zacząć. Klientka, właścicielka hurtowni lamp wraz z zespołem przygotowała brief sklepu internetowego. Potrzebowali fundamentów, potrzebowali wdrożyć dedykowany sklep internetowy, budżetowania, prognozowania i marketingu, aby zapewnić rentowność. Drożenie sklepu internetowego miało za zadanie realizację kilku celów.

  • Cel 1: Stworzyć piękną, wyrafinowaną i intuicyjną stronę e-commerce, która zapewni łatwe i przyjemne zakupy. Wymagało to solidnej platformy e-commerce, atrakcyjnych opcji zakupu oraz efektywnej kosztowo strategii wysyłki wiadomości.
  • Cel 2: Opracowanie solidnego planu marketingowego, który pozwoli na dalszy wzrost bazy klientów i przychodów. Ta kompleksowa strategia obejmowała komunikację marki, e-mail marketing, Google Ads i wkładki do opakowań.
  • Cel 3: Zbudowanie budżetu na przyszłość. Kluczowe było szkolenie zespołu hurtowni lamp w zakresie tworzenia treści, ustalania cen, planowania finansowego, celów sprzedaży, marż, kosztów ogólnych produkcji i strategii marketingowych.

Rozwiązanie dedykowany sklep internetowy

Zaczęliśmy od wdrożenie dedykowanego sklepu internetowego w PrestaShop dla hurtowni lamp. PrestaShop zapewnia potężną funkcjonalność e-commerce. Dedykowany sklep internetowy PrestaShop oferuje możliwości sprzedaży według zmiennej wagi, hurtownia lamp była w stanie określić wagę i gabaryty każdego produktu, używając trzech rozmiarów oraz wagi dla każdej lampy.

Hurtownia lamp - strona produktu- lampy

Podczas wdrożenia dedykowanego sklepu internetowego w PrestaShop, opracowaliśmy również spójne komunikaty marki do wykorzystania na stronie e-commerce i poza nią. Ważne było, aby przekazywać wiadomości:

  • Historia hurtowni lamp.
  • Co sprawia, że ich lampy są inne.
  • Jak udaje im się oferować ładniejsze, unikalne lampy.

Następnie skupiliśmy się na strukturze strony sklepu e-commerce, włączając takie elementy jak kategorie ‘Ulubione lampy, ‘ulubienie projektanci lamp’, ‘ulubiony styl lamp’ aby wyróżnić konkretne produkty. Stworzyliśmy pakiety to było kluczowe. Udało nam się połączyć kilka, różnych produktów w całość, sprzedawać pakiety. Pudełka upominkowe i prezenty, aby zapewnić klientom więcej wartości i opcji.

Hurtownia lamp – dedykowany sklep internetowy

Kilka dodatkowych funkcji na stronie to:

  • Sekcja rekomendacji lampy tj. ‘Możesz również polubić’ na dole każdej strony produktu.
  • Moduł do recenzowania produktów, która wyświetla recenzje na każdej stronie produktu.
  • Śledzenie zapasów, aby pokazać, kiedy produkty są niedostępne w magazynie i zapobiec nadmiernej sprzedaży. Działa to nawet w przypadku pakietów: Jeśli jeden element się skończy, cały pakiet jest wymieniony jako niedostępny w magazynie.
  • Aplikacja do ustawiania minimalnej wartości zamówienia na 1 000 złotych, małe zakupy + koszty wysyłki = nieopłacalne!

Istotne były również ustawienia wysyłki i efektywna kosztowo strategia wysyłki. Doradziliśmy właścicielce hurtowni lamp w kwestii ustawienia stref wysyłkowych i odpowiednich cen dla każdej z nich, co pozwoliło jej na wysyłkę na terenie całego kraju. Upewniliśmy się jednak, że działania marketingowe skierowane są do odbiorców w strefach jedno- i dwudniowej wysyłki naziemnej, które są najbardziej opłacalne. Istnieje również zniżka dla zamówień powyżej 5 000 złotych. Ta cena jest rozsądna dla klientów hurtowni lamp, jednocześnie równoważąc ich marże zysku.

  • Conor naprawdę potrafił być na bieżąco ze wszystkimi technologicznymi niuansami... i ich zastosowaniem w hurtowni lamp, gdzie klientami są zarówno projektanci, architekci wnętrz, jak również osoby indywidualne. Pracownicy Conor rozumieją niuanse pakowania, wysyłki, połączenia PrestaShop z systemem finansowo-księgowym itp. - powiedziała właścicielka hurtowni lamp.

E-mail marketing w hurtowni lamp

Email marketing będzie niezbędny do rozwoju społeczności hurtowni lamp, więc użyliśmy modułu w PrestaShop do stworzenia mieszanki kampanii e-mailingowych i promocji.

Po pierwsze, stworzyliśmy serię powitalnych wiadomości e-mail dla nowych subskrybentów. E-maile te edukują potencjalnych klientów na temat firmy i budują wartość poprzez ciekawe i pomocne informacje. Nowi subskrybenci otrzymują również zachętę w postaci 5% zniżki na swoje pierwsze zamówienie, które reklamujemy poprzez formularz pop-up pojawiający się u nowych odwiedzających. Chociaż nie uwielbiamy szkolić klientów, aby oczekiwali zniżek, są one użytecznym narzędziem zachęcającym do wypróbowania marki po raz pierwszy.

Promocja powitalna hurtowni lamp

Aby utrzymać hurtownię lamp na pierwszym miejscu wśród swoich odbiorców, wygenerowaliśmy regularne kampanie promujące różne produkty i wyprzedaże. Te e-maile były ukierunkowane na targi lamp, wydarzenia związane z firmą, warsztaty dla projektantów wnętrz, święta.

Kampanie reklamowe Google

Zaczęliśmy od płatnego wyszukiwania w Google Product Listing Ads (PLAs), które wyświetlają podstawowe informacje o lampie i jej zdjęcie. Reklamy PLA pokazują dokładnie, jakie produkty są na sprzedaż, przyciągając więcej kupujących na stronę i zwiększając sprzedaż. Dodatkowo, stworzyliśmy świąteczne kampanie reklamowe, kampanie związane z wydarzeniami branżowymi, targami i warsztatami dla projektantów wnętrz, targami dla developerów.

Przeprowadziliśmy dogłębną analizę, aby zdefiniować grupę odbiorców hurtowni lamp. Obejmowało to nauczenie ich, kim są ich użytkownicy, jak często klienci składają zamówienia, jaka jest średnia cena zakupu, liczba powtarzających się klientów, dane demograficzne i metody zakupu. Właścicielka hurtowni zauważa, że proces ten miał wpływ na początkową analizę ich statystyk z ich strony e-commerce.

Planowanie finansowe i budżetowanie

Ściśle współpracowaliśmy z właścicielką hurtowni lamp, aby zbudować model prognozowania sprzedaży i zamówień. Kiedy zaczynaliśmy, nie miała ona jasnego wglądu w to, jak zarabia pieniądze. Teraz rozumie swoje marże, cele sprzedaży, COGS i wie, jak osiągnąć swoje cele biznesowe. Ma narzędzia do prognozowania wyników firmy oraz oceny i poprawy jego rentowności. Nie wspominając już o tym, że wie jak dokonywać mądrych inwestycji marketingowych.

Następnie, doradziliśmy zespołowi hurtowni lamp w zakresie ustalania konkurencyjnej struktury cenowej poprzez badanie cen konkurencji dla produktów o podobnej jakości. Proces ten zwiększył pewność hurtowni lamp co do możliwości oferowania droższych lamp i osiągania marży, która jest niezbędna do osiągnięcia rentowności.

  • Gdyby nie zespół Conor i to, czego nas nauczył, nie byłoby nas tu dzisiaj, jestem tego pewna. – dodała właścicielka hurtowni lamp

Wyniki hurtowni lamp

Dzięki pracy marketingowej zespołu Conor, hurtowni lamp ma teraz:

  • Solidne pojęcie o ich podstawowej demografii i publiczności oraz wie, jak się do nich odwołać.
  • Rosnącą sprzedaż online i rozpoznawalność marki.
  • Piękną, łatwą w nawigacji stronę e-commerce.
  • Spójną tożsamość marki i przekazu.

Dodatkowo, prezenty biznesowe i zestawy cieszą się tak dużą popularnością, że już niedługo rozpoczną kolejny rok działalności. Właścicielka hurtowni lamp donosi, że stali się o wiele bardziej zorganizowani, a nawet zatrudnili fotografa, aby skutecznie zaprezentować lampy i zestawy.

Kiedy po raz pierwszy rozpoczęliśmy e-mail marketing hurtownia lamp, miała tylko 500 kontaktów biznesowych. Pomogliśmy im rozwinąć ich listę do ponad 3,500 kontaktów biznesowych z rabatem powitalnym w pierwszym roku.

Wreszcie, średnia wielkość zamówienia hurtowni lamp wynosi 1 500 złotych, a ich wskaźnik ponownych zamówień wynosi 23% w 2019 roku. Od momentu rozpoczęcia naszej współpracy z nimi, sprzedali oni online ponad 1 milion złotych!

Patrząc w przyszłość

Dziś hurtownia lamp posiada potężną wdrożoną platformę e-commerce zintegrowaną z system finansowym, która zapewnia jasny wgląd w wyniki działalności firmy. Posiada również kompleksową strategię marketingową, aby kontynuować rozwój bazy klientów.

Poprowadziliśmy hurtownię lamp do struktury na przyszłość, wprowadzając nowych członków do zespołu, aby pomogli rozwinąć stronę D2C biznesu. Hurtownia lamp otrzymała fundusze od producentów lamp na promowanie ich marek na rynku polskim. Dodatkowe środki finansowe pozwoliły firmie zmienić kierunek i uzyskać lepszą pozycję na rynku.

Zmiany w hurtowni lamp klientka przypisuje to w dużej mierze fundamentom, które nasz zespół wprowadził w życie. Mówi, że proces wdrożenia dedykowanego sklepu internetowego był bardzo pouczający i nauczył ich wiele o ich biznesie i o tym, jak ono funkcjonuje.

Zespół Conor był bardzo zadowolony z pracy z klientką i jej zespołem, aby wprowadzić hurtownię lamp do świata e-commerce. Wdrożenie PrestaShop w hurtowni lamp.

Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.