Lista kilku prostych działań, które możesz zastosować tworząc swoją własną strategię SEO i pozycjonowania strony www.
- Analiza pozycji obecnej strony www – analiza pozycji wyjściowej, przed wykonaniem działań z zakresu SEO. Stworzenie widoku strony www ‘oczami’ robota Google. Sprawdzenie treści i zawartości stron www konkurencji. Przeprowadzenie audytu SEO obejmującego użyteczność, funkcjonalność, czytelność strony www. Wdrożenie na stronie www kodu śledzącego pozycję strony na poszczególne frazy w wynikach wyszukiwarki.
- Określenie celów, KPI strony www, – jakie cel mają osiągnąć działania związane z SEO, pozycjonowaniem, SEM. Określenie dat.
- Wybór słów kluczowych i fraz kluczowych – określenie fraz, które nie tylko posiadają dużą popularność, ale które używane są przez przedstawicieli grupy docelowej, na której zależy firmie. Nie zawsze jest to tożsame.
- Działania SEO na stronie www – optymalizacja strony pod względem, fraz, tekstów, funkcjonalności, szybkości wyświetlania się, działania mechanizmów i formularzy, linków zewnętrznych. Plan działań mający na celu tworzenia wartościowych linków z innych stron www.
- Monitoring efektów – stały nadzór nad efektami działań SEO, pozycjonowania. Śledzenie i analiza ścieżek konwersji użytkowników.