Pozycjonowanie stron www

Sztuczna inteligencja Google, RankBrain

Sztuczna inteligencja Google, RankBrain

Wyszukiwarka Google powstała w XX wieku. Celem jej było dostarczenie klientom jak najlepszych wyników na teksty, których szukali. Z biegiem lat Google cały czas udoskonalała algorytmy indeksujące i kategoryzujące strony internetowe. Wprowadzała coraz bardziej zaawansowane algorytmy. Jeszcze kilka lat temu kolejne zmiany algorytmów, które miały i mają istotny wpływ na wyniki wyszukań, były wprowadzane kilka razy do roku. Dzisiaj algorytmy Google zmieniane są codziennie.  Sztuczna inteligencja Google, RankBrain został wdrożona w 2015 roku.

CEO Google Eric Schmidt, powiedział kiedyś – „Zbudowaliśmy Google dla użytkowników, nie dla stron internetowych”

Obecnie Google udoskonala algorytmy wyszukań w sposób ciągły. Właściwie każdego dnia zmienia się sposób oceny, indeksacji i prezentacji listy stron www w wynikach wyszukań.

W internecie możesz znaleźć wiele punktów i cech strony internetowej, jakie mają wpływ na wyniki wyszukań. Na najbardziej obszernych listach tych punktów i zagadnień jest ponad 200. Ale są to tylko założenia. Żadna z publikacji, nie posiada pewności, że właśnie te czynniki mają wpływ, a inne nieprzedstawione nie.

Innym zagadnieniem jest moc każdego z czynników, który wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwarki www. Informacje na ten temat to już czyste przypuszczenia. Przypuszczenia, które wywodzą się z obszaru publikacji naukowych. Odnoszą się do ich oceny.

Sztuczna inteligencja Google, RankBrain

RankBrain został zastosowany algorytmach w Google w 2015 roku. Podstawowa różnica pomiędzy RankBrain, a dotychczasowym sposobem indeksacji i kategoryzacji storn internetowych polega na tym, że RankBrain jest oparty o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W 2015 średnio, każdego dnia Google udzielało odpowiedzi na ponad 4 mld zapytań. Z tego ok 15% było nowych. 15% nowych zapytań, nigdy wcześniej nieużywanych. RankBrain miał rozwiązać problem publikacji najbardziej rzetelnych linków na te właśnie nowe zapytania.

Definicja RankBrain, RankBrain to

RankBrain to stosowany przez Google zespół algorytmów z obszaru machine learning i sztucznej inteligencji wykorzystany w procesie prezentowania wyników wyszukań na zapytania internautów. Efektem zastosowania RankBrain jest prezentacja wyników wyszukań na bazie ich kontekstu, tematyki, klikalności przez internautów.

RankBrain nie jest nowym sposobem rankingowania wyników wyszukań. RankBrain jest częścią zbioru algorytmów w obszarze prezentacji wyników wyszukań na zapytania. Jego zadaniem jest prezentacja wyników jak najbardziej zbieżnych z oczekiwaniami internautów.

RankBrain sprowadza się do tego, że w odpowiedzi na różne słowa kluczowe Google prezentuje raz linki do sklepów z książkami, w innym przypadku linki do kursów internetowych, w kolejnym przypadku linki do stron firm świadczących określone usługi.

  • Machine learning jest to zastosowanie algorytmów informatycznych w celu zmiany sposobu dokonywania obliczeń na podstawie innych algorytmów informatycznych, które zastępują pracę i działania w zakresie zmiany algorytmów przez programistów.
  • Sztuczna inteligencja to sytuacja, w której komputer jest inteligentny, tak jak człowiek w zakresie pozyskiwania nowej wiedzy zarówno poprzez stworzone przez człowieka algorytmy oraz tworzenie nowych wniosków samodzielnie przez komputer na podstawie już posiadanych informacji.

Gdzie ma zastosowanie sztuczna inteligencja Google RankBrain

Algorytmy Google miały trudność w prezentacji wyników na pytania, które nie są jednoznaczne. To znaczy w odpowiedzi na słowa kluczowe użyte przez użytkownika Wyniki wyszukań mogły przedstawić zarówno stronę z zupełnie różnymi linkami do różnych produktów, usług, tekstów.

Na przykład słowo kluczowe ‘tworzenie stron www’ może prowadzić do strony www z:

  • Kursami internetowymi.
  • Strony www publikacji w internecie dotyczącej tworzenia stron internetowych.
  • Strony internetowej firmy, która świadczy usługi polegające na tworzeniu stron www.
  • Księgarni internetowej z książką o tytule „tworzenie stron www w praktyce”. Wiele, innych książek posiada, jako człon swojego tytułu też tą frazę.

Pytania, na które sztuczna inteligencja szuka odpowiedzi:

  • W jaki sposób Google ma przedstawić wyniki zapytania?
  • Skąd Google ma wiedzieć, czego użytkownik szuka?
  • Jak rozwiązać ten problem, tak, aby każdy użytkownik otrzymał, to, czego akurat teraz szuka? Innego dnia może szukać innego produktu.

Odpowiedź jest jedna sztuczna inteligencja Google i uczenie maszynowe. prezentuje wyniki wyszukań na podstawie:

  • Obecnych trendów.
  • Lokalizacji użytkownika.
  • Zachowań innych użytkowników.
  • Wydarzeń w otoczeniu użytkownika.
  • Historycznych zachowań tego użytkownika.
  • Oraz wielu, innych zagadnień, które nie są tutaj opisane.

RankBrain wykorzystuje te i wiele innych czynników, aby przedstawić użytkownikowi linki do stron www, które odpowiadają jego oczekiwaniom. Sztuczna inteligencja Google stara się odczytać intencje, oczekiwania użytkownika. RankBrain cały czas pobiera dane ze słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Można powiedzieć, że nieustająco się uczy. Od momentu zastosowania RankBrain, wyniki prezentowane przez Google nie polegają tylko i wyłącznie na czystym dopasowaniu słów kluczowych do treści zamieszczonych na konkretnej stronie internetowej.

Coraz bardzie jest istotne na stronie internetowej, nie tylko tworzenie wartościowych treści, ale również treści, w które angażują się użytkownicy. Treści, które komentują, którymi się dzielą, a nie tylko czytają. Stąd zmiany na stronie www, które umożliwiają:

  • Możliwość komentowania artykułów na strona www.
  • Możliwość dzielenie się treściami z innymi użytkownikami.
  • Połączenie stron internetowych z profilami w social mediach.

Rośnie znaczenie takich elementów strony www jak:

  • UX.
  • Rzetelność.
  • Użyteczność
  • Przejrzystość

Jaki jest cel zastosowania sztucznej inteligencji Google?

Mimo faktu, że w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta 97% internautów. Na świecie korzysta z niej ponad 65% użytkowników. Ponad 1/3 runku należy do innych wyszukiwarek. To właśnie myśląc o pozyskaniu ich Google wprowadza zmiany. Zmiany, których celem jest prezentacja wyników zapytań, które w lepszy sposób odpowiadają użytkownikom. Stanowią dla nich większą wartość.

 

Zostaw kontakt

Jak rozwój sztucznej inteligencji Google wpłynie na wyniki organiczne wyszukań stron internetowych?

Z całą pewnością wpłynie. Ale, nie jest istotne zrozumienie tak czy nie. Istotne jest zrozumienie skali i zakresu tych zmian. To jest klucz w znalezieniu odpowiedzi na tak zadane pytanie. Można z pewnością stwierdzić, że udział w tworzeniu listy wyników z pewnością będzie rósł i stale zwiększał swoje znaczenie.

Jakie przełożenie na treści i SEO na stronie www ma zastosowanie sztucznej inteligencji Google?

Internet jest pełen różnych artykułów. Można powiedzieć, że są bardziej wartościowe strony internetowe, które:

  • Posiadają historię.
  • Pozyskały grono użytkowników.
  • Są stworzone według zasad Web 2.0.
  • Zawierają artykuły, które wyczerpują temat.
  • Artykuły są czytelne i przyjazne dla użytkowników.
  • Dobrze się wyświetlają na urządzeniach mobilnych.
  • Pozwalają dokonywać interakcji przez użytkowników.
  • Są połączone z profilami w mediach społecznościowych.
  • Są monotematyczne, opisują zagadnienia logicznie i w zakresie treści połączone ze sobą.

Czy każda branża charakteryzuje się takimi samymi zasadami SEO?

Najprostsza odpowiedź, nie. Searchmetrics, to firma analizująca dane z bardzo wielu, różnych stron internetowych. Markus Tober jest odpowiedzialny za technologię w firmie Searchmetrics. W 2017 roku opublikował wyniki swoich prac. Wynika z nich jednoznacznie, że skuteczność działań SEO w różnych branżach jest bardzo różna. To, co działa i jest skuteczne w jednej branży, może być nieskuteczne lub dużo mniej skuteczne w innej.

Jaką strategię obrać, w sytuacji, w której nie znam wszystkich czynników SEO wpływających na pozycję strony www?

Odpowiedź jest prosta. Sprawdzaj i monitoruj to, co i jak robi konkurencja. Konkurencja, która znajduje się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukań. Wykorzystaj znane działania white hat SEO. W swoich działaniach SEO skup się na wartościach podstawowych:

  • Linkuj.
  • Twórz wartościowe treści.
  • Bądź uczciwy w swoich treściach.
  • Twórz linki wewnętrzne i zewnętrzne.
  • Publikuje unikalne teksty, których jesteś autorem.
  • Urozmaicaj treść dodając różne czcionki, grafiki i media.
  • Angażuj użytkowników, poprzez odpowiednie komunikaty i budowę strony www.
Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.