Projektowanie głównej strony www

Projektowanie głównej strony www

Projektowanie głównej strony www jest zupełnie inne niż pozostałych stron www. Główna strona www, to najbardziej istotna strona www w całym serwisie. Jeżeli posiadasz silną markę, użytkownicy znają ją, to od strony głównej zaczynają budować swoje doświadczenie z Twoja firmą w internecie.

Główna strona www posiada największą wartość dla wyszukiwarki internetowej. Dla Google, każda inna podstrona ma niższą wartość niż główna strona www. W wielu wypadkach główna strona www generuje największy ruch w całym serwisie.

Projektowanie głównej strony www, czynniki, które powinieneś wziąć pod uwagę

Projektowanie głównej strony www, czynniki związane z tekstami

  • Układ głównej strony www. Istotne jest pierwsze wrażenie jakie wywołuje w umyśle użytkownika. Nie odkrywaj koła. Każdego roku każdy popularny system zarządzania treścią zarówno WordPress jak i Joomla! przygotowuje kilka nowych layoutów strony www. Nazywają się one skórki www lub motywy strony www. Propozycje layoutów stron www zawierają nową wersję kolorystyczną, układ, strony formularzy, logowania oraz stronę 404, czcionki i ikony. Wszystko, co potrzebujesz, aby wykonać profesjonalną główną stronę www. Zaletą skórek stron www jest również ich zgodność z trendami, jakie zachodzą w obszarze kolorów, designu. Niech taki layout strony www będzie dla Ciebie inspiracją. Wiele firm oferuje płatne skórki stron www. Możesz też kupić własny, indywidualny layout strony www.
  • Teksty na głównej stronie www Im mniej tym lepiej. Zamieść na głównej stronie www, tylko te informacje, które są najbardziej istotne. Zastosuj w praktyce słowa Keep It Simple Stupied, im mniej tym lepiej. Mi się nie udało tego dokonać. Szanuj użytkowników, ich czas, uwagę, zaangażowanie. Używaj słów i języka, który jest dostosowany do użytkowników. Używaj wyrazów, które są zrozumiałe dla nich. W miejscach, gdzie jest to potrzebne używaj słów branżowych. Pokaż poprzez słowa swoją wiedzę i kompetencje. Przedstaw się. Przedstaw korzyści, jakie klienci uzyskują korzystając z Twoich produktów.

Projektowanie głównej strony www, czynniki związane z wyglądem

  • Menu na głównej stronie www. Menu umieść pod logo firmy lub w prawej lub lewej kolumnie. Zamiast grafik umieść treść, w ten sposób wyszukiwarka jest w stanie ją ‘przeczytać’. Liczba pozycji menu nie powinna przekraczać siedmiu elementów. Tak samo liczba pozycji pod-menu. Jeżeli posiadasz więcej folderów, które pragniesz zamieścić w menu, stwórz kolejne menu w stopce. Nie stosuj górnego i bocznego menu równocześnie na głównej stronie www. Oprócz wielu, różnych specyficznych pozycji menu, które potrzebujesz zadbaj o, trzy, które powinieneś mieć. Te trzy pozycje menu to:
    • oferta lub produkty – tutaj zamieść produkty, które oferujesz,
    • o nas – zamieść informacje o swojej firmie, lub o sobie,
    • kontakt – formularz kontaktowy, dane teleadresowe. Jest przyjęte, że pozycja menu kontakt znajduje się najbardziej po prawej stronie w menu.
  • Grafika na głównej stronie www Dostosuj ją do kolorów logo. Nie używaj więcej niż trzy kolory na stronie. Zadbaj o zakup zdjęć. Nie używaj zdjęć stockowych na głównej stronie www. Kupując zdjęcia i grafiki bardzo szybko, w prosty i tani sposób wyróżnisz główną stronę www. Poprzez grafiki jesteś w stanie wzbudzić zaufanie do firmy.

Projektowanie głównej strony www, czynniki związane z użytkownikami

  • Różni użytkownicy strony www Zadbaj o użytkowników, którzy posiadają różne przeglądarki www. Sprawdź, w jaki sposób główna strona www wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Responsywność ma wpływ na pozycjonowanie strony www.
  • Przycisk CTA na głównej stronie www Potraktuj główną stronę www jak stronę landing page. Napisz użytkownikom, jakiego działania z ich strony oczekujesz. Przygotuj im miejsce, w którym mogą zostawić prośbę o kontakt, więcej informacji.
  • Określ jeden cel głównej strony www Główna strona www musi mieć jeden określony cel. Jeden nie dwa lub nawet kilka. Posiadając kilka, różnych celów nie będzie w stanie spełnić żadnego z nich. Zastanów się, kto jest Twoim klientem, stwórz personę. Dla niej przygotuj informacje, których ona potrzebuje i oczekuje. Postaraj się zrozumieć Twojego klienta. Pisz tak, jakbyś to Ty chciał kupić produkty, które oferujesz.
  • Pozycjonowanie głównej strony www Strona główna posiada największą wartość dla wyszukiwarki. Każda podstrona w całym serwisie www ma wpływ na pozycję strony głównej. Zadbaj, aby słowa kluczowe, które są najbardziej istotne dla Twojej firmy znalazły się na stronie głównej. Tworząc nowe treści, nowe kategorie rozszerz również treści zamieszczone na głównej stronie.

Projektowanie głównej strony www, czynniki związane z technologią

  • Technologia strony www Jeżeli tworzysz typową stronę www. Nie ważne czy jest to tylko wizytówka, blog, strona www produktu. Masz do wyboru dwie technologie WordPress lub Joomla!. Nie rozważaj żadnej innej opcji. Nie twórz strony www od zera pisząc kod HTML. Tylko posiadając własną stronę www z systemem zarządzania treścią jesteś w stanie w sposób tani i prosty rozwijać swój biznes w przyszłości. W ten sposób unikniesz strat, jakie są związane ze zmianą lokalizacji i układu treści na niej. Nie stosuj na stronie www appletów Java oraz technologii Falsh. Applety Java bardzo wydłużają czas wczytywana się strony www. Technologia Flash jest blokowana przez przeglądarki www. Jeżeli nie jesteś kompozytorem nie używaj muzyki na stronie www.
  • Serwer dla strony www Wybierz serwer dedykowany, jeżeli zależy Ci na szybkiej stronie www. Wybierz serwer zlokalizowany w Polsce. Serwery wirtualne są wolniejsze, ale trochę tańsze. Nie korzystaj z ‘darmowych’ serwerów stron www. Szczególnie, kiedy zależy Ci na rzetelności i zaufaniu. Darmowy hosting stron www publikuje reklamy na Twojej stronie www. W większości wypadków nie chciałbyś ich mieć.
  • Rozmiar głównej strony www Rozmiar głównej strony www nie powinien przekroczyć 150KB. Mam na myśli tekst wraz z grafiką. Kierunek jest jeden im mniejsza w sensie liczby KB główna strona www, tym lepiej. Szybciej się wczytuje, szczególnie na urządzeniach mobilnych, które dominują

Conor - strony internetowe Warszawa. To hasło, które towarzyszy naszym działaniom. Tworzymy strony internetowe, sklepy www, systemy dedykowane, aplikacje B2B. naszymi klientami są firmy z Warszawy i okolic, ale nie tylko.

 

Zostaw kontakt