iedy myślisz o marketingu cyfrowym, myślisz o silnej obecności w mediach społecznościowych, Facebook i Instagram kampanie reklamowe i SEO.
To, co nie przychodzi do głowy, to bardziej tradycyjny biznes, zasadniczo lokalny, a nie cyfrowy, założony na wiele lat z silną lokalną bazą klientów. W rzeczywistości jednak, te same taktyki, które przyniosły ruch, sprzedaż dla biznesu e-commerce, pomogą również lokalnemu biznesowi w dwóch tradycyjnych obszarach, które zwiększają zyski.
Marketing cyfrowy w tradycyjnym biznesie
Istnieje jednak kilka różnic w tym, jak agencja marketingu cyfrowego mogłaby podejść do potrzeb dwóch różnych typów firm. Strategia dla biznesu internetowego jest dobrze znana i zacznie się od wstępnej odpowiedzi na post lub reklamę w mediach społecznościowych.
Gdy jakaś forma kontaktu jest ustalona, poprzez śledzenie, subskrybowanie lub przekazywanie szczegółów. Kontakt jest narażony na serię zasobów treści w różnych ukierunkowanych mediach, aby zbudować pozytywne skojarzenia i dokonać sprzedaży.
Ustabilizowane firmy będą zazwyczaj miały bazę klientów, z którymi już utrzymują relacje, ale prawdopodobnie mają ograniczony kontakt z tą bazą za pośrednictwem środków cyfrowych. Wraz z przyspieszonym wzrostem zakupów online, lokalny biznes musi zwiększyć ten poziom kontaktu, a następnie rozszerzyć go, aby stworzyć nowych klientów.
Marketing cyfrowy w tradycyjnym biznesie. Globalnie czy lokalnie?
Podczas gdy biznes e-commerce jest przeznaczony do sprzedaży na całym świecie, lokalny biznes może mieć pewne ograniczenia w zależności od rodzaju działalności. Na przykład, firma z Chojnic, która jest brokerem ubezpieczeniowym, może łatwo przenieść swój biznes na ogólnopolską skalę poprzez wdrożenie aplikacji dla brokerów ubezpieczeniowych firmy commint.
Jednak fryzjer lub dekarz czy fizjoterapeuta potrzebowałby ukierunkowanego, bardziej lokalnego podejścia i musiałby być ograniczony do marketingu cyfrowego w obszarze miasta lub dzielnicy. Byłoby to również prawdziwe dla każdej firmy, w której klient musi być fizycznie obecny, aby transakcja miała miejsce, jak salon manucure, salon SPA.
Marketing cyfrowy w tradycyjnym biznesie. Agencja marketingu cyfrowego
Gdy agencja marketingu cyfrowego zajmie się odtworzeniem relacji, jakie lokalna firma ma ze swoimi klientami na platformach cyfrowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram, może wykorzystać całodobową naturę tych platform do prezentowania ofert klientom częściej (lub w bardziej atrakcyjny sposób) niż można to zrobić firma działająca fizycznie w godzinach 9:00 – 20:00.
Aktywności i działania agencji marketingu cyfrowego pozwalają firmie wygenerować więcej przychodów poprzez sprzedaż do klientów częściej (np. lokalna piekarnia). Zamiast tylko wtedy, gdy klient przypomni sobie o istnieniu o piekarni, lub jej produktach.
Bytność firmy w internecie i prezentacja jej produktów i usług pozwala również na zaprezentowanie nowych i droższych produktów temu samemu klientowi. Bez konieczności ponownej wizyty fizycznej w punkcie sprzedaży. Strategie promocji firmy w internecie mogą okazać się bardzo skuteczne dla wielu lokalnych firm, które zaangażowały firmy marketingu cyfrowego do prowadzenia kampanii dla nich.