Liczba konferencji odbywających się w Polsce i kierowanych do branży e-commerce jest imponująca i każdego roku obfitsza. Dlaczego więc organizować kolejną? Idea konferencji o logistyce "ostatniej mili" dla przedstawicieli polskiego e-handlu wydaje się jednak dość oczywista. Przede wszystkim dlatego, że nikt do tej pory nie zadał sobie trudu, aby znaleźć miejsce, czas i ludzi, z którymi można przejrzeć aktualnie dostępne metody dostarczania klientowi jego e-zakupu.
Problemy logistyki „ostatniej mili” i wyzwania z którymi zmierzy się polska branża e-commerce w najbliższych latach, będą poruszane na konferencji zorganizowanej przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR w kilku kontekstach. O otoczeniu prawnym, wyzwaniach związanych ze strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego w Unii Europejskiej opowiedzą przedstawiciele administracji państwowej, urzędów regulacyjnych i wyspecjalizowanych kancelarii prawnych: '''Krzysztof Dyl''' Wiceprezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej i '''Anna Rak''' Country Manager Poland, Trusted Shops. Najnowsze technologie umożliwiające usprawnienie procesów logistycznych przedstawią natomiast: '''Michał Czechowski''' Członek Zarządu NoaTech; '''Paweł Fornalski''' Prezes Zarządu IAI i '''Kacper Winiarczyk''' Dyrektor ds. Operacyjnych w Uber.
last-mile-ecommerce
Dane ostatniego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015” potwierdzają konieczność współpracy między usługami e-commerce a związaną z nimi branżą logistyczną. To, że aż 41% klientów e-sklepów wskazuje, że największym problemem są wysokie koszty dostawy, a 38% zwraca uwagę na długie oczekiwanie na dostawą zamówionego towaru świadczy o skali wyzwań. Stąd też tytułowe pytanie debaty:
Konferencja „Last Mile w E-Commerce 2016” agenda
- Digital Single Market – szansa czy zagrożenie dla polskiego e-handlu?
- eHandel transgraniczny - co trzeba wiedzieć żeby zacząć ?
- Zwroty - źródło kosztów czy przewagi konkurencyjnej? Praktyka europejska.
- Debata: czy branże e-commerce i KEP dobrze się rozumieją ?
- Logistyka Kontraktowa
- Ocena dostosowania branży e-commerce do wymogów ustawy o prawach konsumenta
- Same day delivery - nowy standard ?
- Czy "trudne" przesyłki są trudne
- Omnichannel/click&collect/dropshipping
- Jak organizować wysyłkę towarów, aby uniknąć błędów i zapewnić możliwość rośnięcia swojego sklepu internetowego
- Urządzenia samoobsługowe - nieznane możliwości znanych urządzeń
- Logistyka w aplikacji – od kurierów rowerowych do Uber Cargo
- Płatności w ehandlu - czy jesteśmy skazani na "pobranie" ?
Czy branże e-commerce i KEP dobrze się rozumieją?, w której udział wezmą: '''Szymon Bujalski''' Prezes Zarządu empik e-commerce; '''Wojciech Arszewski''', Prezes Zarządu Forum Przewoźników Ekspresowych; '''Adrian Furgalski''', Wiceprezes Zarządu, Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i '''Marek Różycki''' - Managing Partner, Turnaround Management Consulting.
- Oprócz kontaktu z witryną internetową, na której finalizuje się zakup, kontakt z człowiekiem/urządzeniem doręczającym paczkę jest drugim i często ostatnim doświadczeniem zakupowym e-konsumenta. Branża e-commerce przez lata intensywnie eksplorowała rozmaite idee cyfrowego marketingu. Jedną z nich, mogącą zapewnić przewagę konkurencyjną staje się User Experience, które nie może być ograniczone do witryny internetowej. Kurier czy maszyna może to doświadczenie zepsuć lub wzmocnić. Warto wiedzieć, aby dobrze wybrać. - tłumaczy '''Robert Sulich''', sprawujący merytoryczny nadzór nad programem wydarzenia.