Sprzedawaj to co jest Twoją pasją

Sprzedawaj to co jest Twoją pasją

Z pewnością słyszałeś już wielokrotnie to zdanie: Sprzedawaj to, co jest Twoją pasją, a osiągniesz sukces. To samo dotyczy sklepów internetowych. Możesz powiedzieć, że dzisiaj w internecie można kupić wszystko. Tak to prawda. Ale nie chodzi o to co sprzedajesz tylko jak sprzedajesz.

Oferując produkty, na których się znasz. Produkty które są twoją pasją, tak naprawdę sprzedajesz kawałek siebie. Tworzysz unikalny, niemożliwy do podrobienia sklep internetowy. Sklep, w którym głównym produktem jesteś ty, twoja pasja.

Na razie nie będziesz kolejnym Amazon’em

Z pewnością otwierając nowy sklep internetowy masz skromniejszy budżet niż Amazon. Nie myślisz, aby konkurować z niem. Wybierzesz dla swojego biznesu niszę, w której będziesz specjalistą. Niszę, która wypełnisz wszystkimi dostępnymi produktami, które stworzą najbardziej komplementarną ofertę na rynku.

To w szerokości asortymentu jest Twoja szansa. Z pewnością masz duże możliwości zaistnieć w niszy rynkowej. Tej na której się znasz najlepiej na świecie. Poprzez produkty, które sprzedajesz w sklepie możesz ‘sprzedawać’ swoją wiedze. Swoje kompetencje w wybranej niszy rynkowej.

Coraz więcej osób szuka możliwości dowiedzenia się więcej o produktach, które kupują. W tym trendzie możesz rozwinąć swój dedykowany sklep internetowy. Oferując swoje kompetencje. Opisując możliwe zastosowania produktów, które sprzedajesz.

Zanim wydasz pierwsze 100 złotych

Z pozoru założenie sklepu internetowego wydaje się prostym działaniem. Ale nie jest to prawda. Nie wystarczy, że powiesz, zakładam sklep internetowy z wyposażeniem domu. Pomyśl kilka razy, zanim podejmiesz ostateczna decyzję. Zastanów się, jak szeroki asortyment oferujesz w sklepie. Produkty, jakich producentów oferujesz. Czy zamierzasz posiadać markę własną?

Te wszystkie pytania i decyzje z nimi związane determinują grupę docelową klientów. Komu sprzedajesz produkty. Zastanów się, czy wszystkie oferowane produkty kierujesz do tej samej grupy docelowej.

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze opracuj model biznesowy sklepu internetowego. Opisz na kartkach papieru wszystkie elementy. To prawda, że papier wszystko przyjmie, ale pisząc, poświęcając kilka dni na stworzenie modelu biznesowego sklepu, masz czas aby się głębiej zastanowić. Przemyśleć kilka razy swój pomysł. Masz dokument, którym możesz podzielić się ze znajomymi. Uzyskać opinię od nich.

Dostawcy produktów do sklepu internetowego

Dobre, biznesowe relacje z dostawcami produktów sklepu ułatwiają ebiznes. Długie terminy płatności pozwalają ograniczyć zaangażowanie kapitałowe. Możliwość zwrotu lub wymiany niesprzedanych produktów zwiększają bezpieczeństwo finansowe sklepu. To są podstawy. Należą do nich również uczciwa polityka cenowa dystrybutorów, pozwalająca działać na rynku również małym, początkującym sklepom internetowym.

Definicja dropshipping to wysyłanie produktów zamawiany i kupowanych w sklepie internetowym bezpośrednio z hurtowni do klienta ostatecznego w imieniu sklepu internetowego. Współpracując, z hurtowniami, które oferują dropshipping, szczególnie na początku, łatwiej ci jest wystartować posiadając ograniczone zasoby.

Partnerzy biznesowi sklepu internetowego

Od firmy it możesz oczekiwać doradztwa w obszarze, jaki sklep internetowy wybrać? Głównym partnerem sklepu internetowego jest firma informatyczna lub szerzej, firmy informatyczne. Firmy, bo z reguły jest to kilka, różnych podmiotów odpowiadających za różne obszary, które potrzebujesz.

  • Hosting sklepu internetowego - potrzebujesz stabilnego serwera, na którym jest zlokalizowany sklep internetowy.
  • Twórca sklepu internetowego – to firma, która skonfiguruje, dostosowuje sklepy internetowe PrestaShop do twoich oczekiwań.

Inni partnerzy ebiznesu:

  • Firmy logistyczne – firmy, które dostarcza produkty, które sprzedajesz do klientów. jeżeli korzystasz tylko z dropshipping i nie masz zwrotów to ich nie potrzebujesz.
  • Rozliczanie płatności – platformy akceptujące i rozliczające transakcje w sklepach internetowych.

To tylko wymienieni główni usługodawcy, których potrzebujesz, aby prowadzić ebiznes.

 

Zostaw kontakt