Opisanej tu funkcji używamy w momencie gdy chcemy, aby serwer wysłał odpowiedź automatyczną na każdą wiadomość, która spływa na naszą skrzynkę mailową. Np. informacja o urlopie. W wiadomości automatycznej możemy podać informacje o naszej niedyspozycji, numer telefonu lub ewentualny namiar na osobę nas zastępującą.
Idea funkcjonalności jest taka, aby osoba wysyłająca do nas maila miała świadomość, że reakcja z naszej strony może nie być natychmiastowa.
Konfiguracja autorespondera w cPanel
Aby skonfigurować odpowiedź automatyczną, należy zalogować się do WEB Mail, a następnie:
Rozwinąć MENU
Wybrać opcję "Autoresponder"
Kolejny krok to kliknięcie przycisku "Add Autoresponder":
Konfiguracja autorespondera w cPanel
Podczas tworzenia Autorespondera należy zwrócić uwagę na następujące elementy:
- Kodowanie wiadomości - zawsze wybieramy "utf-8"
- Czas po jakim zostanie wysłana ponowna informacja w przypadku otrzymywania maili od tego samego adresata - ustawiamy wartość "1"
- Pole z wartością, które pojawi się w programie pocztowym jako nazwa autora wiadomości. UWAGA! To pole nie obsługuje polskich znaków.
- Temat maila wysyłanego przez Autoresponder - np. "Jestem na urlopie"
- Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że możemy korzystać ze znaczników HTML. Domyślnie zaleca się nie zaznaczanie tej opcji i wysyłanie wiadomości w prostym formacie tekstowym.
- Treść wiadomości jaka znajdzie się w mailu wysyłanym przez Autoresponder - np. Jestem na urlopie od XXX do XXX i obecnie moje obowiązki przejęła osoba XXX.
- Zapis - od tego momentu każda wiadomość wysłana na nasz adres mailowy spowoduje automatyczną odpowiedź według wzoru jaki opracowaliśmy.
Po kliknięciu przycisku oznaczonego (7), każda wiadomość mail wysłana na nasz adres, otrzyma odpowiedź automatyczną z przygotowaną przez nas treścią.
Gotowy Autoresponder widzimy na poniższym widoku. Z tego poziomu możemy go usunąć lub dokonać edycji.
UWAGA! Automatycznej odpowiedzi nie można czasowo dezaktywować. Można jedynie dokonać edycji lub ją usunąć.