Optymalizacja PrestaShop

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego

W tym artykule dowiesz się o:

  • Jak wygląda proces pozycjonowania sklepu internetowego?
  • Jakie są etapy procesu pozycjonowania sklepu internetowego?
  • Co to jest audyt SEO sklepu internetowego?
  • Co to jest optymalizacja sklepu internetowego?
  • Co to jest link building sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to nie to samo, co pozycjonowanie prostej, kilkustronicowej strony www. Jeśli posiadasz dedykowany sklep internetowy, o znaczy, że potrzebujesz go pozycjonować, aby więcej sprzedawać.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, w czasie, którego sklep internetowy jest optymalizowany na wybrane frazy kluczowe, a następnie linkowane są do niego artykuły z innych stron internetowych.

Ruch na stronie sklepu internetowego jest kluczowy dla uzyskania sukcesu. Pozycjonowanie sklepu internetowego ma jeden prosty cel, pozyskanie klientów, a przez to zwiększenie sprzedaży. Szczególnie jest istotne w sytuacji, w której sprzedajesz produkty takie same jak inne sklepy internetowe. Nie konkurujesz produktami i ofertą, a innymi czynnikami.

Ruch generyczny na stronie sklepu internetowego jest bardzo ograniczony. Chcąc osiągnąć sukces musisz pozycjonować sklep internetowy. dedykowany sklep internetowy. Jeśli posiadasz dedykowany sklep internetowy, o znaczy, że potrzebujesz go pozycjonować, aby więcej sprzedawać.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, krok 1. Audyt SEO

Przed rozpoczęciem każdego nowego projektu nasze działania rozpoczynamy od audytu SEO. Krok po kroku, punkt po punkcie sprawdzamy istotne dla nas parametry strony internetowej, którą mamy pozycjonować. Istotne jest dla nas uzyskanie obrazu sklepu internetowego w wyszukiwarce. Odkrycie jego mocnych i słabych stron, porównanie sklepu internetowego z konkurencją. Porównanie otrzymanego obrazu z oczekiwaniami. Celem, jaki mamy uzyskać. Audyt SEO sklepu internetowego zawiera rekomendacje w obszarze działań, jakie należy podjąć, aby pozycjonować sklep internetowy z sukcesem.

Audyt SEO sklepu internetowego zawiera:

  • Strukturę sklepu internetowego.
  • Sposób tworzenia linków wewnętrznych.
  • Unikalność treści opisów produktów.
  • Ustawienie przekierowań wewnątrz sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, krok 2. optymalizacja sklepu, optymalizacja PrestaShop

Optymalizacja sklepu internetowego, to działania wykonane w kodzie sklepu oraz w artykułach, które się na nim znajdują. Optymalizacja jest wykonana, na podstawie audytu SEO sklepu internetowego. Polega na wdrożeniu w życie rekomendacji w nim zawartych.

Najlepszym rozwiązaniem jest prośba o wykonanie wszystkich rekomendacji przez firmę, która tworzyła sklep internetowy. To firma go tworząca wie, w jaki sposób został on zbudowany. W których miejscach najszybciej można wprowadzić zmiany. Nie ma konieczności współpracy z twórcą sklepu internetowego w sytuacji, w której został on stworzony, wykorzystując PrestaShop lub Magento. Posiadamy kompetencje w systemach zarzadzania treścią sklepów internetowych.

Optymalizacja sklepu internetowego polega na:

  • Tworzeniu unikalnych treści.
  • Dbanie o linki produktów.
  • Dbanie o opisy metatagi.
  • Dbanie o linki wewnętrze.
  • Dbanie o opisy kategorii
  • Dbanie o opisy podkategorii.
  • Odpowiedniej konfiguracji ustawień sklepu internetowego.

 

Zostaw kontakt

Pozycjonowanie sklepu internetowego, krok 3. pozyskiwanie linków ze stron trzecich, link building sklepu internetowego

To najbardziej czasochłonny i kapitałochłonny krok. Link building sklepu internetowego, działania, które nigdy się nie kończą, działania, które zależą od aktywności konkurencji, zmianach w algorytmach wyszukiwarek. Im lepiej pracuje konkurencja, tym lepsze efekty muszą przynosić działania wykonywane przez nas. Muszę postawić sprawę jasno, jakość oraz liczba linków z serwisów zewnętrznych jest wprost proporcjonalna do wielkości budżetu sklepu internetowego.

W pozycjonowaniu sklepu internetowego nie liczą się tylko linki do strony głównej, ale również do podstron produktowych, poszczególnych kategorii.

Istotne są tylko te linki, które przekazują moc strony, z której jest link.

Dla linku ma znaczenie, z jakiej strony on pochodzi. Linki powinny pochodzić ze stron internetowych zlokalizowanych na innych serwerach. Ze stron, które zawierają wartościowe treści. Stron, które zawierają treści związane ze stroną www, do której prowadzi link.

Przy linkowaniu podstron sklepu internetowego pamiętaj o najważniejszej zasadzie. Linkuj tylko te podstrony, które będziesz utrzymywał cały czas. Linkuje produkty, które zawsze będziesz sprzedawał. Jeżeli nie masz pewności, czy w przyszłości będziesz sprzedawał produkt, lepiej linkuj kategorię, a nie sam produkt.

Pozyskaj jak najwięcej linków do jak największej liczby podstron sklepu internetowego. W ten sposób pozycjonujesz cały sklep, a nie tylko jego główną stronę.

Link building sklepu internetowego polega na:

Publikacjach treści sponsorowanych – zakupie możliwości publikacji własnych, unikalnych artykułów na stronach innych firm z aktywnym linkiem do strony sklepu internetowego. Najbardziej wartościowe są linki z innych bardzo wartościowych stron, zawierających teksty opisujące artykuły sprzedawane na stronie sklepu internetowego. Najmniej wartościowe są linki z for dyskusyjnych, na których zamieszczane są bardzo różne treści obejmujące wiele, różnych tematów i zagadnień.

Publikacji postów na blogach – posty publikowane przez blogerów na ich blogach. W luźny lub mocniejszy sposób związane z produktami, które oferuje sklep internetowy. Blogerzy sami publikują treści, w których zamieszczają link do promowanego sklepu internetowego.

Linkach z zaplecza SEO – świadcząc usługi pozycjonowania sklepów internetowych posiadamy wiele, różnych serwerów. Na serwerach tych posiadamy własne strony internetowe, na których publikujemy artykuły do sklepów internetowych, które pozycjonujemy.

Wpisach w katalogach – umieszczamy linki do pozycjonowanego sklepu internetowego w katalogach stron www. Jest to mało efektywny sposób promocji sklepu internetowego.

Ogłoszeniach - publikuj ogłoszenia na serwisach ogłoszeniowych. Mimo faktu, że twoje ogłoszenie jest widoczne tylko przez określony czas. Ma ono pozytywny wpływ na pozycję sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, krok 4. comiesięczne analizy

Każdego miesiąca otrzymujesz raport. Raport z efektów naszych prac. możesz miesiąc po miesiącu sprawdzić efekty i skuteczność naszych działań. Jeżeli oczekujesz efektów, musisz czytać nasze raporty. Pisać do nich uwagi. Tak abyś jak najwięcej skorzystał na działaniach, które my wykonujemy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to duże wyzwanie. Szczególnie w sytuacji, w której produkty, które sprzedajesz zmieniają się z sezonu na sezon. Musisz zmieniać frazy, na które pozycjonujesz sklep internetowy, tak, aby uzyskać oczekiwany efekt. Sprzedawać produkty, które są pożądane przez klientów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, to nie jest trudna praca. To codzienne, mozolne, działania, których efekt widać po tygodniach a niekiedy miesiącach. Pozycjonowanie sklepu internetowego, to działania, które nigdy się nie kończą i są uzależnione od efektów działań konkurencji, zmian na rynku.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, jest w zasadzie koniecznym działaniem w przypadku nowych sklepów, które zaczynają oferować już dostępne wcześniej produkty.

Na temat czynników, jakie wpływają na pozycję sklepu internetowego i strony możesz przeczytać w artykule czynniki wpływające na pozycje strony www.

Optymalizacja PrestaShop, w tym artykule znajdziesz marketingowe i techniczne uwagi na temat sklepu internetowego PrestaShop.

 

Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.