Czynniki wpływające na pozycję strony www, strona

Czynniki wpływające na pozycję strony www, strona

 

Pozycja strony www, treść strony www

  • Aktualność – aktualność struktury strony www. Poprawność działania wszystkich linków, połączeń, przekierowań w ramach strony www.
  • Częstotliwość aktualizacji – im częściej na stronie pojawiają się nowe treści, tym lepiej. Google promuje strony www, które „żyją”, w których użytkownicy dokonują zmian, uzupełnień, aktualizacji. Ważne, aby wszystkie te zmiany dotyczyły głównego tematu strony www, rozszerzały wiedzę i kompetencje.
  • Historia domeny – czy domena ciągle jest własnością jednej firmy? Promowane są domeny, które na przestrzeni lat posiadają tego samego właściciela.
  • Historia zmian – Google ceni i promuje treści zamieszczone jakiś czas temu, które zostały zaktualizowane, uzupełnione, rozszerzone. Im aktualizacja treści artykułu jest częstsza, tym lepiej. W ramach aktualizacji warto uzupełniać artykuł o kolejne paragrafy
  • Informacje o domenie, marce w artykułach bez linków – znajomość domeny oraz marki strony www przez społeczność. Szczególnie istotna w początkowym okresie posiadania strony www. Google wykorzystuje algorytmy szybkości propagacji marki w określonych dziedzinach życia i na określonych rynkach. Strony www stosujące sztuczne działania mogą zostać ograniczone filtrem.
  • Kontakt – informacje o właścicielu strony www. Informacje na stronie „Kontakt” są szczególnie istotne w sytuacji, w której strona www jest sklepem internetowym.
  • Liczba podstron – liczba podstron jest związana z aktualizacjami i nowymi treściami w serwisie. Ma ona mały wpływ na pozycję w Google.
  • Liczba tematów – poza stronami ogólnotematycznymi, stronami gazet, portali www, pozostałe strony powinny być tworzone wokół jednego tematu. Im węższy zakres wiedzy, ale bardziej szczegółowo opisany, tym łatwiej uzyskać wyższą pozycję.
  • Mapa strony – umożliwia szybsze, lepsze skanowanie zawartości strony www przez roboty Google. Wpływa korzystnie na pozycję strony www.
  • Meta opisy – każdy artykuł powinien zawierać meta opisy. Ułatwiają robotom zapoznanie się z najbardziej istotnymi słowami kluczowymi zawartymi w artykule.
  • PageRank strony www – im wyższy PageRank strony www tym lepiej. Strony www posiadające wyższy PageRank uzyskują wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Odpowiednikiem PageRank w wyszukiwarce Yahoo jest TrustRank.
  • Polityka prywatności – zamieszczenie strony ‘polityka prywatności‘ wpływa pozytywnie na pozycję strony www. Google preferuje przejrzyste strony www.
  • Nazwa domeny – zawartość słów kluczowych w nazwie domeny. Obecnie ma bardzo małe znaczenie. Ogromna liczba domen, które opisują te same zagadnienia, zminimalizowała wagę tego współczynnika.
  • Regulamin - zamieszczenie podstrony „Regulamin” wpływa pozytywnie na pozycję strony www. Google preferuje przejrzyste strony www.
  • Reklamy – firma Google sama funkcjonuje poprzez sprzedaż reklam. Ale nie promuje stron, które używają irytujących form reklam (pop-up) lub stron posiadających bardzo dużą ich liczbę w stosunku do ilości treści unikalnych.
  • Domena internetowa, rozszerzenie kraju, z którego jest domena – w danym kraju promowane są domeny posiadające jego końcówkę. Czyli w Polsce lepiej posiadać domenę z końcówką .pl, niż .com lub .eu.
  • Treść strony – zawartość merytoryczna treści artykułów. Unikalność, niepowtarzalność oraz odkrywczość zawartych informacji. Unikaj treści skopiowanej z innych stron, przetłumaczonej przy użyciu tłumaczy automatycznych. Przygotuj unikalne treści, wartościowe dla użytkowników, wnoszące nową wiedzę, jakość, punkt widzenia.
  • Treść uzupełniająca strony www – dodatkowa zawartość wzbogacająca i rozszerzająca temat poruszany na stronie www. Formularze, mechanizmy, dane, które są skorelowane z treścią strony www oraz dodatkowe mechanizmy, które mogą pomóc użytkownikom całościowo wykorzystać treść zawartą na stronie www.
  • Układ strony www przyjazny dla czytelnika – sposób prezentacji treści i grafiki, który jest przyjazny dla użytkowników. Pozwala im szybko i bez wysiłku zapoznać się z treścią. Użyteczność strony www jest istotnym czynnikiem w pozycjonowaniu.
  • Wiek strony www – im strona www jest starsza, tym lepiej. Ta sama treść opublikowana 3 lata temu posiada zupełnie inną moc, niż treść opublikowana wczoraj. Im dłużej strona www jest dostępna w Internecie i posiada tę samą treść oraz ten sam układ artykułów, tym lepiej.
  • Właściciel domeny – promowane są domeny, których właściciel jest jawny. Każdy może sprawdzić, kto jest jej właścicielem. Dane whois domeny powinny być publicznie dostępne. Strony, które nie mają nic do ukrycia, są wyżej pozycjonowane.
  • Zoptymalizowana za mocno strona www – zbyt duża liczba słów kluczowych, linków zewnętrznych i wewnętrznych, tagów, nagłówków, słów kluczowych z H2 i inne zabiegi wykonane specjalnie w celu polepszenia pozycji strony www mogą być filtrowane. Wszelkie działania rozpoznane przez algorytmy Google jako działania mające na celu sztuczne zwiększenie pozycji strony www mogą spowodować nałożenie filtra.

 

Zostaw kontakt