Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej

Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej

Zaufanie, to najważniejsza cecha strony internetowej. Nic nie może mu się równać. W artykule tym przedstawię dosłownie kilka najbardziej istotnych punktów mających wpływ na stworzenie lub utrzymanie zaufania do strony internetowej.

Na każdy z nich znajdziesz na stronie oddzielny artykuł, który w szczegółach opisuje. Opisuje każdy czynnik istotny dla dobrej strony internetowej.

Strona internetowa to narzędzie marketingowe. W wielu wypadkach, może również w twoim, główne źródło pozyskiwania klientów. Zadbaj, aby ta wizytówka twojego biznesu godnie i dobrze ciebie reprezentowała.

Najważniejsza cechadobrej strony www

Najważniejszą cechą strony internetowej jest zaufanie. Zwróć uwagę na fakt, że klienci, którzy odwiedzają twoją stronę internetową, nie znają ciebie. Nie wiedzą nic o tobie;

  • Kim jesteś?
  • W jaki sposób prowadzisz biznes?
  • Jakie masz wartości, które są istotne dla ciebie?

Klienci znają ciebie tylko poprzez twoją stronę internetową. Stąd właśnie zaufanie, jako najbardziej istotna cecha strony internetowej.

Dlaczego zaufanie jest najbardziej istotną cechą strony internetowej?

Zapytasz. Odpowiedź jest prosta i z pewnością już ją słyszałeś. Twoja konkurencja jest jeden klik dalej. Wiesz to z pewnością. Nie masz i nigdy nie będziesz miał okazji poznać nawet kilku procent klientów, którzy oglądają twoją stronę internetową. Stąd właśnie zaufanie, jako najbardziej istotna cecha dobrej strony internetowej.

To poprzez wrażenie, jakie wywołuje w głowach klientów twoja strona internetowa zależy czy spędzą na niej jeszcze jakiś czas, przejdą na inną podstronę, skontaktują się z tobą, a może dokonają zakupu. To poprzez drobne elementy jesteś w stanie stworzyć pożądany przez ciebie obraz twojej firmy w umysłach klientów.

Jest jeden problem.

Spodziewam się, że też już go poznałeś.

  • Jak mam zmierzyć zaufanie sam do siebie?
  • Jak mam zmierzyć zaufanie do mojej strony internetowej?
  • Przecież ja sam ją stworzyłem, w celu, aby pozyskać klientów.

Mi również nasunęło się to pytanie. Niech za odpowiedź posłużą ci najważniejsze cechy dobrej strony internetowej. Lista punktów z opisami, które pozwolą ci zaufanie pozyskać i utrzymać.

Lista najważniejszych cechy dobrej strony internetowej została przygotowana na podstawie dobrych praktyk tworzenia stron internetowych, oraz naszego wieloletniego doświadczenia w obszarze tworzenia stron www. Możesz skorzystać z tej listy, sprawdzić krok po kroku, punkt po punkcie czy twoja strona internetowa spełnia opisane cechy.

Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej

Menu strony internetowej

Główne menu strony nie powinno zawierać więcej niż 7 punktów. Tak samo powinno być z pod-menu, które też nie powinno zawierać więcej niż siedem punktów. Dlaczego siedem, zapytasz. Z pewnością gdzieś znajdziesz badania na ten temat. Ja kiedyś słyszałem taką rekomendację i się jej trzymam. Głownie chodzi o względy percepcji klientów. Trudno im dokonać wyboru mając dłuższą liczbę możliwości. Sprawdź to na własnym przykładzie. Przeładowane menu strony powoduje brak koncentracji firmy na kilku, istotnych produktach.

Pozycja menu, którą musisz mieć na stronie internetowej:

Kontakt.

Najważniejsza pozycja menu głównego. Tam od razu klienci mają możliwość sprawdzić informacje o tobie, firmie. Zamieść tam wszystkie dane rejestrowe firmy. Wraz z numerami NIP, KRS, numerem konta bankowego. Niech wszyscy zobaczą i przekonają się, że nie masz nic do ukrycia. Zważywszy na fakt, że dane które publikujesz są powszechnie dostępne.

Drugim powodem, dla którego powinieneś mieć pozycję kontakt w menu górnym jest możliwość śledzenia klientów. Klienci, realnie zainteresowani twoim usługami, potrzebują się z tobą skontaktować. Muszą uzyskać adres email, numer telefonu. Te dane znajdują się w pozycji menu kontakt. Mając w jednym miejscu formularz kontaktowy, dane o firmie, numer telefonu, adres email, możesz bardzo łatwo śledzić klientów. Skąd, jakie podstrony, na twojej stronie internetowej generują największą konwersję. Masz zainstalowaną aplikację do śledzenia ruchu na stronie internetowej. Wystarczy sprawdzić jej zawartość. Wystarczy monitorować ruch klientów na stronie.

Inne pozycje menu jak; o nas, usługi, referencje, blog i kilka innych są istotne ale nie aż tak, jak pozycja kontakt. Z pewnością kilka z nich masz, wiec nie będę ich opisywał.

 

Zostaw kontakt

Minimalizm na stronie internetowej

Mniej, znaczy więcej. W dobie wszystkiego w każdych ilościach bardzo dużą karierę zdobyły strony internetowe z małą ilością treści. Ale nie strony internetowe one page. Strony one page bardzo trudno uzyskują wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek. Bardzo trudno się je pozycjonuje.

Minimalizm pozwala dostarczyć klientom tego, czego oczekują w ilości, którą są w sytnie przyswoić. Minimalizm strony internetowej dotyczy kilku jej aspektów.

Treść strony internetowej.

Zadbaj o treści na stronie internetowej, które odpowiadają potrzebom klientów. Skup się na tworzeniu użytecznych, wartościowych treści, które w precyzyjny sposób są pomocne klientom. Oni docenią fakt, że dbasz o ich uwagę i szanujesz ich czas.

Poniżej piszę o cechach wpisu na blogu. Treść, która opisuje produkt, posiada zupełnie inne cechy. Ma inne zadania.

Pisz teksty które składają się z trzech, głównych obszarów.

Struktura tekstu na stronie internetowej.

  • Lead tekstu, czyli krótki kilkuzdaniowy nagłówek, w którym opowiadasz czego klient się dowie w artykule. Na jakie pytania znajdzie odpowiedzi. Jakie korzyści uzyska poprzez zapoznanie się z jego treścią.
  • Tekst główny. Opisz w tej części detalicznie temat. Przedstawisz wszystkie informacje, które posiadasz, którymi chcesz się podzielić z klientami .
  • Podsumowanie. Tutaj podkreślasz najważniejsze informacje. Przypominasz je kolejny raz. Podsumowanie ma na celu również powtórzenie kluczowych fraz w tekście strony internetowej.

Kolory na stronie internetowej

Dostosuj kolory strony internetowej do twojego logotypu. Umiar ma znaczenie, nie stosuj zbyt dużej palety barw. Wykorzystaj wzorce projektowania stron stworzone w projektach flat design a obecnie Material design. O Material design  w projektowaniu piszę w innym tekście. Wykorzystaj kilka kolorów z tej samej tonacji. Zadbaj o spójność kolorów oraz ich wspólne wykorzystanie.

Czcionka na stronie internetowej

W przypadku czcionki na stronie internetowej musisz zadać o dwa, najbardziej istotne elementy.

  • Sposób wyświetlania się polskich znaków.
  • Czytelność czcionki na ekranach telefonów i monitorów.

Nie wszystkie dostępne czcionki posiadają polskie znaki. Sprawdź je zanim zastosujesz. Wykorzystaj różne przeglądarki internetowe na różnych systemach operacyjnych aby samemu się przekonać. Gdy masz stronę internetową w innych językach, sprawdź również sposób ich wyświetlania się.

Pamiętaj, ze nie wszystkie czcionki, które ci się podobają, dobrze się wyświetlają na stronach internetowych. Tylko kilka z nich nadaje się do użycia na stronie.

Układ strony internetowej

Nie każ mi myśleć. To zdanie, zaczerpnięte z tytułu książki powinno ci cały czas towarzyszyć w procesie tworzenia układu strony internetowej. Nie ucz klientów. Nie oczekuj od klientów, że będą rozumieli twoją koncepcję strony www. Nie wprowadzaj własnego, nieznanego nikomu poza tobą układu treści, menu. Sposobu poruszania się po stronie internetowej. Miejsca menu. miejsca przycisków, mechanizmów.

Stosując własne preferencje, nie rozwiążesz potrzeb klientów. Klienci oczekują od ciebie takiego przygotowania strony internetowej, jak tych które znają, z których korzystają. Chcą rozwiązać swój problem, poprzez zakup twojego produktu.

Układ strony internetowej wiąże się z takimi cechami jej jak:

  • Bezpieczna, nie wymaga od klientów zapisania się na newsletter aby przeczytać treści.
  • Użyteczna, czyli prosta w obsłudze. Obsługa, której jest klientom znajoma.
  • Funkcjonalna, czyli zaspokaja potrzeby klientów odnośnie zawartości, cech, które posiada.

Atrakcyjność, różne multimedia

Zadbaj o dostarczenie klientom dostępu do różnych form przekazu. Sam tekst dzisiaj to za mało. Przedstaw grafiki, filmy, które pozwolą lepiej, prościej bardziej skutecznie przekazać treści, na których ci zależy.

Wiem, że znalezienie właściwych, interesujących obrazów nie jest łatwe. Jednak przynosi bardzo pożądane efekty. Czas, który poświęcisz na znalezienie lub lepiej przygotowanie właściwych grafik, przygotowanie własnych filmów, zwróci się poprzez pozyskanie nowych klientów. Raz stworzone materiały multimedialne pracują dla ciebie cały czas.

Responsywność

Są rożni użytkownicy. Nie wszyscy korzystają z komputerów. Pozwól wszystkim korzystać z twojej strony internetowej w taki sam sposób.

Podsumowanie

Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej to artykuł, w którym przedstawiłem tylko kilka, kluczowych punktów. Więcej na ten temat znajdziesz winnym artykule na stronie: cechy dobrej strony internetowej.

 

Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.