Wskazówki dla właścicieli stron internetowych

Wskazówki dla właścicieli stron internetowych

Kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci jak najlepiej wykorzystać inwestycję i zmaksymalizować strategię cyfrową firmy. Jeśli chcesz być obecny na rynku cyfrowym, musisz poświęcić na to odpowiednią ilość czasu, dowiedz się od czego zacząć.

Masz więc stronę internetową czy myślisz o jej stworzeniu? Jakie są najważniejsze wskazówki, które możemy Ci dać, aby strona internetowa odniosła długotrwały sukces?

Wskazówki dla właścicieli stron internetowych.

Bądź precyzyjny co do tego, czego chcesz i czego potrzebujesz

Po pierwsze - do czego służy strona internetowa? Bądź świadomy tego, co chcesz, aby twoja strona dostarczyła. Jakie są twoje cele? Jak ma ona pomóc Twojej firmie? Jak zamierzasz zmierzyć korzyści? To podstawowe rzeczy, ale nie przestawaj rzucać sobie wyzwań z tymi prostymi pytaniami, nawet po założeniu strony internetowej.

Zaplanuj, zaplanuj i zaplanuj stronę www trochę więcej

Budowa dobrze zbudowanej, ukierunkowanej, bogatej w informacje i skoncentrowanej na SEO strony internetowej wymaga dużo czasu, wysiłku i ostatecznie pieniędzy. Jako opiekun strony internetowej, Twoim zadaniem jest zapewnienie, że wszystkie długoterminowe cele i zadania zostaną zrealizowane, że ulepszenia i poprawki na stronie www zostaną wdrożone szybko i że cały system spełnia lub przewyższa oczekiwania.

W przypadku większych projektów e-commerce i aplikacji internetowych na zamówienie, znaczenie planowania rośnie wykładniczo. Strona internetowa będzie współdziałać z większą ilością systemów wewnętrznych, wkraczając w zakres kompetencji innych działów, wpływając na cały obszar IT firmy. Nie można nie doceniać znaczenia planowanego wprowadzenia i ulepszeń. Wdrożenia nowego elementu funkcjonalności często powoduje więcej problemów niż pozostawienie rzeczy w spokoju.

Warto zainwestować w odpowiednie rozwiązanie do zarządzania projektami - czy to offline, jak MS Project, czy online, jak Basecamp - systemy te pomogą dokładniej zaplanować obciążenia pracą i terminy realizacji.

Napisz pełną i szczegółową specyfikację strony internetowej, brief strony www. Jest wiele powodów, dla których to robisz, ale dwa główne z nich to:

  • Zapewnienie, że dostaniesz taką stronę www, jakiej pragniesz.
  • Strona www zostanie opisana i uzgodniona przez wszystkie strony.

Pomoże Ci to również myśleć o wszystkich niuansach projektu strony www - dla lepszego sformułowania, sprawi, że kreatywność wzrośnie. Dość często zdajesz sobie sprawę, że tylko wtedy, gdy piszesz pełną specyfikację strony internetowej, "Och, właściwie to potrzebuję jej, aby poradzić sobie z brakiem podatku VAT w eksporcie międzynarodowym" itp. Napisanie specyfikacji jest dobrą rzeczą i zaowocuje szczęśliwą relacją właściciel – firma tworząca strony internetowe.

Przygotowanie kopii i zdjęć wymaga czasu

Zawartość strony internetowej powinna powstać po uważnych przemyśleniach. Firma tworząca strony internetowe rozważa treści już na początku projektu internetowego, a to stanowi integralną część procesu projektowania strony www, wpływając na wygląd i odczucia, funkcjonalność oraz strukturę i nawigację. Jeśli więc współpracujesz z firmą tworzącą strony www, nie ujdzie Ci to na sucho, zostawiając kopię na ostatnią chwilę!

Jesteśmy głęboko przekonani, że treść strony www może stworzyć lub złamać stronę internetową. Tworzenie ciekawych i dobrze napisanych kopii jest umiejętnością. Jeśli nie masz umiejętności lub czasu, aby poświęcić się temu prawidłowo, zapłać profesjonaliście, aby zrobił to za Ciebie. Często jest to obszar, w którym klienci uważają, że mogą obniżyć pewne koszty i zrobić to sami - i często jest to bardzo widoczne w końcowym efekcie. Copywriterzy nie są ogromnie drodzy i wykonają lepszą pracę niż Ty! Podobnie dobra fotografia jest niezbędna do stworzenia dobrej strony internetowej. Zamiast używać aparatu w telefonie komórkowym, zapłać za przyjście profesjonalisty i zrobienie kilku zdjęć. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o fotografię produktową lub lokalizacyjną.

Zaprzyjaźnij się z wyszukiwarkami

Wiele się zmienia w podejściu do optymalizacji strony www w wyszukiwarkach (SEO). Fala obróciła się (na szczęście) przeciwko przekomarzaniu się bzdurnymi bzdurami wypełnionymi po brzegi stronami internetowymi, a Google mądrze przeszedł do sztucznych linków zwrotnych. Co możesz zrobić? SEO pozostaje czymś w rodzaju mrocznej sztuki. Jeśli mówisz poważnie, będziesz chciał mieć SEO budżet i zaangażować wiarygodnego eksperta, który pomoże Ci w opracowaniu dedykowanej strategii SEO. Jest jednak kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc sobie samemu:

Upewnij się, że posiadasz dobrą stronę www. Wyszukiwarki internetowe lubią przejrzyste, czyste struktury stron www z odpowiednimi tytułami stron.

Podoba Ci się twoja treść. Jeśli twoja treść jest interesująca i użyteczna, ludzie będą chcieli ją przeczytać.

Współpracuj. Płacenie agencji tworzącej strony www za tworzenie setek lub tysięcy sztucznych linków zwrotnych z wymyślonych stron może rzeczywiście zaszkodzić rankingowi Twojej strony www. Dobrej jakości organiczne linki są nadal najlepszym sposobem na poprawę pozycji w wyszukiwarkach Twojej strony www. Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Może, ale zacznij od tworzenia linków z innymi powiązanymi firmami. Nie działaj w silosie - przyczyniaj się do innych stron, upewnij się, że Twoja obecność w mediach społecznościowych sygnalizuje posty z powrotem do swojej głównej strony, sprawdź nazwy innych firm i wkrótce odwzajemnią się.

Zachowaj świeżość

Budowa strony internetowej jest ekscytująca i zajmuje wiele zasobów. Nie możesz jednak zapomnieć, że jest to teraz obraz Twojej firmy w oczach świata - musisz utrzymać impet i nowe treści. Nie tylko dla celów wyszukiwarek internetowych, ale także po to, aby klienci do Ciebie wracali. Będą oni zainteresowani tym, nad czym pracujesz, jakie nowe produkty lub usługi oferujesz i jak możesz pomóc im ulepszyć, rozszerzyć, dotrzeć do większej liczby klientów. Uważaj więc, że twoim zadaniem jest zapewnienie, aby treści na stronie www były dodawane co miesiąc lub co tydzień jako absolutne minimum - na dłuższą metę będzie to warte wysiłku.

Nic nie trwa wiecznie

Prawie wszystko ma swój okres trwałości, szczególnie w szybko zmieniającej się epoce cyfrowej, gdzie postęp technologiczny oznacza możliwość szybkiego i daleko idącego usprawnienia. Musisz więc wziąć pod uwagę, że strona internetowa będzie miała okres trwałości. To, co jest teraz możliwe, będzie wyglądało inaczej za 3 lata. To, co jest teraz nowoczesne, wkrótce będzie stare. Musisz ciągle ewoluować, aby pozostać na fali. Warto mieć na uwadze, że strony internetowe zazwyczaj mają cykl życia od 3 do 5 lat.

Nie trać kontaktu ze swoją agencją internetową

Jak już mówiliśmy, świat sieci porusza się szybko. Nawet weterani branży walczą o to, by nadążać za najnowszymi osiągnięciami. To właśnie sprawia, że jest to takie ekscytujące! Jednakże, jeśli nie żyjesz i nie oddychasz siecią, są szanse, że są wszelkiego rodzaju ulepszenia lub aktualizacje przepisów, które mogły Cię ominąć. Jeśli masz relacje z dobrą agencją internetową, będą uważać, że ich obowiązkiem jest informować Ciebie o zmianach.

Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.