Jak wybrać sklep internetowy?

Jak wybrać sklep internetowy?

Sprzedaż w internecie stale rośnie. Każdego roku rośnie udział w sprzedaży ogółem towarów. Firmy posiadające detaliczne sieci sprzedaży otwierają swoje sklepy internetowe. Każdego roku rośnie udział sprzedaży ecommerce w obrotach firm. Jak wybrać sklep internetowy? Na tak postawione pytanie postaram się odpowiedzieć w tym poście.

Prowadzisz biznes polegający na sprzedaży towarów. Jeżeli jeszcze nie posiadasz sklepu internetowego, to najwyższy czas abyś to uczynił. Ty znasz wiele powodów , dla których warto prowadzić sklep internetowy. Sprzedaż towarów, prowadzenie sklepu to Twój biznes. Ty, prowadząc sklep znasz się na handlu. Jaki sklep internetowy wybrać?

Jak wybrać sklep internetowy?

Podstawowe założenie

Jaki jest cel sklepu internetowego? Odpowiedź, że ma sprzedawać towary jest oczywista, ale nie o taką odpowiedź tutaj chodzi.

Czyli sklep internetowy jest dodatkiem do Twojej działalności podstawowej, która polega na czymś innym. Na przykład pracujesz w korporacji, i przy okazji rozwijasz swoją ‘drugą nogę’. Tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś wpadł na pomysł restrukturyzacji Twojego działu w korporacji. Spokojnie, powoli budujesz bazę klientów. Zyskujesz uznanie w środowisku. Budujesz przez lata znajomość marki. Nie promujesz się. Nie zależy Ci na szybkich, wysokich obrotach. Posiadasz niszowy sklep internetowy. Nie jesteś zainteresowany szybkim pozyskiwaniem dużej liczby klientów. Nadal pragniesz pracować w korporacji. Cenisz sobie to co korporacji Ci oferuje. Czas, jaki możesz poświęcić na obsługę klientów to wieczory i kilka godzin w weekendy. I taki jest Twój cel.

Jak wybrać sklep internetowy? – ogóle

  • Jakie wsparcie w zakresie obsługi sklepu internetowego potrzebujesz?
  • Jaki obszar kompetencji poszukujesz na zewnątrz Twojej firmy?
  • Czy pozycjonujesz sklep internetowy sam czy ma wykonywać to firma zewnętrzna?
  • Kto odpowiada za backup danych?
  • Kto odpowiada za aktualizacje sklepu internetowego?
  • W którym momencie sklep internetowy tworzy przewagę konkurencyjną Twojego biznesu?

Jak wybrać sklep internetowy? – zarządzanie

  • Kto zajmuje się administracją, zarządzaniem sklepem internetowym?
  • Kto odpowiada za tworzenie kopii bezpieczeństwa sklepu internetowego?
  • Jakie procesy biznesowe są realizowane w sklepie internetowym?

Jak wybrać sklep internetowy? – sprzedaż

  • Jakie widgety oferuje sklep internetowy?
  • W jaki sposób możesz zarządzać widgetami?
  • Jaki system dropshippingu obsługuje sklep internetowy?
  • W jaki sposób zarządzam procesem sprzedaży?
  • Sposób prowadzenia bloga na stronie sklepu internetowego.
  • System tworzenia treści w sklepie internetowym?
  • Jaki jest sposób łączenie treści z produktami oferowanymi w sklepie.
  • W jaki, prosty sposób możesz dodać produkty do artykułów na blogu sklepu internetowego?
  • Jakie sposoby oferuje sklep internetowy przywiązania klientów: newsletter, kupony zniżkowe, punkty, połączenie z mediami społecznościowymi?
  • W jaki sposób sklep obsługuje sprzedaż wielokanałową? W jaki sposób sklep obsługuje omnichannel?
  • Zarządzanie pop-upami.
  • Sposób zarządzania landing page w sklepie internetowym.

Jak wybrać sklep internetowy? – wygląd

  • Jak istotnym elementem sklepu internetowego jest grafika?
  • Czy chcesz posiadać dedykowany layout sklepu internetowego?

Jak wybrać sklep internetowy? – klienci

  • Jak duża jest grupa klientów?
  • Jak powszechne produkty sprzedajesz?
  • Jaki masz budżet na sklep internetowy?

Jak wybrać sklep internetowy? – produkty

  • Jaki masz asortyment produktów?
  • Ile posiadam produktów w sklepie internetowym?
  • Ile kategorii produktów?
  • Jak skomplikowane produkty sprzedajesz?
  • Ile i jakie cechy posiadają produkty?
  • Ile i jakie powiązania występują pomiędzy produktami?

Jak wybrać sklep internetowy? - integracja

  • Z jakimi systemami B2B integruje się sklep internetowy?
  • Z jakimi porównywarkami cen integruje się sklep internetowy?
  • Z jakimi systemami logistycznymi integruje się dedykowany sklep internetowy?
  • Z jakimi systemami płatności integruje się sklep internetowy?
  • Z jakimi platformami multistore integruje się sklep internetowy?
  • Jakie jest źródło produktów w sklepie internetowym?
  • Czy produkty do klepu dodajesz ręcznie, czy poprzez import pliku?

Jak wybrać sklep internetowy? – raporty

  • Jakie raporty potrzebujesz uzyskać w sklepie internetowym?
  • Jakie informacje są dla Ciebie najbardziej istotne?
  • Czy raporty się zmieniają w czasie?

Jak wybrać sklep internetowy? – hosting

  • Na jakim rynku geograficzny oferujesz produkty?
  • Jaki system sklepu internetowego posiadasz?
  • Jak jest liczba transakcji w sklepie internetowym?

Z pewnością nie są to wszystkie pytania, jakie powinieneś sobie zadać, aby odpowiedzieć na pytanie; Jak wybrać sklep internetowy? ale odpowiedzi, które przygotujesz powinny pomóc Ci dokonać lepszego wyboru.

W zależności od Twoich odpowiedzi. Istotności poszczególnych parametrów dla Ciebie masz do wyboru właściwie jedno z trzech rozwiązań:

W tym artykule skupię się na dwóch pierwszych rozwiązaniach. O dedykowanym sklepie internetowym piszę tylko kilka zdań. W oddzielnych artykułach znajdziesz informacje o:

Poniżej w kilku zdaniach przedstawiam opis sklepu internetowego. Wymienię tylko te, które są najbardziej znane na rynku.

 

Zostaw kontakt

Dedykowany sklep internetowy PrestaShop, opis

sklepy internetowe PrestaShop to najbardziej popularne systemy sklepów www w Polsce. Sam sklep internetowy PrestaShop jest w całości za darmo, dostępny na zasadzie licencji Open Source. To, co potrzebujesz, aby uruchomić PrestaShop to własna domena oraz hosting.

PrestaShop nie wymaga dedykowanego serwera www. Możesz zainstalować sklep na serwerze wirtualnym. Posiada bardzo dużą liczbę pluginów, dodatków, wyglądów, które w bardzo istotny sposób rozszerzają funkcje i możliwości sklepu internetowego. Duża liczba pluginów wiąże się z dużą społecznością. Bardzo łatwo znajdziesz firmę, która posiada kompetencje w obszarze PrestaShop. Muszę dodać, że wiele wtyczek jest darmowych, ale te, które są najbardziej użyteczne, których twórcy oferują wsparcie, kolejne wersje i zmiany są płatne. Za stosunkowo niewielką opłatę masz możliwość w istotny sposób rozbudować możliwości Twojego sklepu internetowego.

Podstawowe funkcje sklepów PrestaShop

  • Zarzadzanie magazynem.
  • Zarządzanie wersja językową.
  • Porównanie produktów.
  • Logistyka.
  • Płatności.
  • Newsletter.

Wile, innych funkcji i możliwości jest oferowanych poprzez plugin.

sklepy internetowe PrestaShop, podstawowe zalety

  • Łatwość znalezienia partnera biznesowego.
  • Łatwość znalezienia hostingu.
  • Bardzo dobrze indeksuje się w Google.
  • Duża społeczność.
  • Duża liczba darmowych i płatnych dodatków.
  • Duża liczba szablonów darmowych i płatnych.
  • Proste wymagania serwerowe.
  • Częste aktualizacje.
  • Rozwijany od wielu lat.
  • Zarządzanie wieloma, różnymi sklepami internetowymi z jednego panelu PrestaShop – funkcja multistore.

Magento sklep internetowy

Magento do darmowy, rozbudowany sklep internetowy. Rozbudowany, to znaczy posiada dużo więcej funkcji, możliwości w swojej wersji podstawowej niż PrestaShop. Magento sklep internetowy posiada dużo więcej funkcji niż większość właściciel sklepów internetowych jest w stanie wykorzystać. Wiele dodatków, które są płatne w PrestaShop, w Magento są dostępne w wersji podstawowej za darmo. Magento sklep internetowy został stworzony w celu zaspokojenia potrzeb dużych sklepów internetowych. Sklepów, które posiadają dziesiątki tysięcy produktów pogrupowanych w wielu różnych kategoriach. Produktów, które posiadają wiele, różnych cech.

Magento sklep internetowy jest dostępny za darmo w wersji (Community Edition). Wersja (Enterprise Edition) jest płatna. Tak samo jak w przypadku PrestaShop Magento posiada liczne grono sympatyków, firm, które tworzą dodatki do platformy. Część z nich jest płatna są również darmowe dodatki, które rozszerzają funkcje i możliwości Magento.

Magento sklep internetowy, cechy

  • Duże możliwości.
  • Wymaga serwera dedykowanego.
  • Wiele, różnych funkcji i możliwości jest dostępnych już w wersji podstawowej
  • Dużo mniejsza społeczność.
  • Bardziej skomplikowany panel administracyjny.
  • Funkcja multistore.

sklep internetowy SaaS

Nie będę pisał o konkretnym sklepie SaaS, gdyż nie posiadam dogłębnej wiedzy na ten temat. sklepy internetowe SaaS mają tą cechę, że platforma cały czas się rozwija. Od momentu, kiedy zacząłem pisać ten artykuł, do jego publikacji z pewnością nastąpiła jakaś aktualizacja sklepu SaaS. Opiszę główne cechy sklepu internetowego SaaS.

  • Przeznaczony jest dla firm startujących w ecommerce.
  • Jedna wspólna wersja sklepu internetowego dla wszystkich.
  • Administrator i wsparcie w abonamencie.
  • Backup i zabezpieczenie w abonamencie.
  • Bardzo ograniczona liczba lub brak dodatków tworzonych przez firmy trzecie.
  • Niekiedy zamknięta architektura. Wszystkie zmiany są wprowadzane tylko przez twórcę.
  • Integracja z popularnymi systemami logistycznymi.
  • Integracja z popularnymi systemami płatności online.
  • Integracja z popularnymi stronami multistore.
  • Ograniczone możliwości SEO do tego co oferuje dostawca sklepu internetowego SaaS.
  • Płatność w postaci abonamentu.
  • Szybkie uruchomienie nawet w jeden dzień.
  • Wszystkie zmiany wprowadza tylko producent sklepu internetowego SaaS.
  • Cena sklepu internetowego to miesięczny abonament, który zależy od liczby produktów, transferu danych, włączonych dodatków.
  • Brak integracji z rzadkimi zewnętrznymi systemami np. w przypadku sklepu zagranicznego lokalnym operatorem logistycznym, lokalnym sklepem multisite.
  • Wszelkie indywidualne rozwiązania, widoki dodatkowo płatne.
  • Promocja sklepu na stronie producenta sklepu internetowego SaaS w ramach miesięcznego abonamentu.

Dedykowany sklep internetowy

Dedykowany sklep internetowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm B2B, które oprócz podstawowej działalności handlowej opartej o przedstawicieli handlowych prowadzą sprzedaż w internecie. Dedykowany sklep internetowy jest dobrym rozwiązaniem dla tych wszystkich, którzy nie chcą iść na żaden kompromis. Posiadają sprawdzone sposoby działania. Posiadają procesy, które działają i chcą je zinformatyzować. Firm, które mają sprawdzonego partnera biznesowego, z którym przez lata pragną wspólnie prowadzić i rozwijać dedykowany sklep internetowy.

Cech dedykowanego sklepu internetowego

  • Wysoka cena.
  • Brak ograniczeń. Posiadasz dostęp do kodu źródłowego systemu, możesz wszystko. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia.
  • Długi czas wdrożenia liczony w miesiącach a nie dniach czy tygodniach.
  • Wysoka unikalność.
  • Bardzo dobre, indywidualne zabezpieczenie przed atakami hackerskimi.
  • Pełna integracja ze wszystkimi otwartymi aplikacjami.
  • Możliwość stworzenia istotnej przewagi konkurencyjnej poprzez realizację procesów biznesowych.

Masz pytania. Szukasz twórcy sklepu internetowego? Zadzwoń do nas. W Conor Warszawa tworzymy sklepy internetowe PrestaShop, tworzymy systemy dedykowane, tworzymy strony internetowe.