Jak założyć sklep internetowy, aby osiągnąć sukces?

Jak założyć sklep internetowy, aby osiągnąć sukces?

sklep internetowy pozwala uzyskać wiele korzyści. Główną jest dostępność 24/7/365. sklep internetowy pozwala dotrzeć do zupełnie nowych nieosiągalnych w żaden inny sposób klientów. Te dwie, główne korzyści przyczyniają się do coraz większej popularności sklepów internetowych. Coraz częściej otrzymujemy zapytania od firm prowadzących fizyczne, stacjonarne sklepy internetowe. Pytanie jak założyć sklep internetowy, często towarzyszy naszym rozmowom biznesowym.

Każdego roku branża ecommerce w różnych kategoriach publikuje informacje o kolejnych kilkucyfrowych wzrostach wartości sprzedaży. Handel w sklepach internetowych zaczął się od książek, najbardziej kiedyś popularnej kategorii. Obecnie, nie ma chyba produktów skierowanych do klientów indywidualnych, których nie możesz kupić w internecie. Znalazły się osoby, które całe wyposażenie mieszkania kupiły tylko w internecie.

Jeżeli prowadzisz tradycyjny sklep pomyśl o własnym sklepie internetowym. W tym artykule dowiesz się jak założyć sklep internetowy, na co zwrócić uwagę w procesie dokonywania wyboru. Jeżeli, po przeczytaniu artykułu pojawią się jeszcze dodatkowe pytania. Wyślij email. Podzielimy się z tobą naszą wiedzą i doświadczeniem.

Jak założyć sklep internetowy

Założenia

Tekst ten, jak założyć sklep internetowy, jest skierowany do osób, które rozpoczynają swoja przygodę z ecommerce. Osób, mimo faktu, że posiadają budżet w wysokości kilkanaście tysięcy złotych wiele działań wykonują same lub przez zaprzyjaźnione firmy.

Cel sklepu internetowego

Zanim wykonasz pierwszy przelew do firmy tworzącej sklepy internetowe zastanów się nad celem, jaki chcesz osiągnąć. Zastanów się, czy sklep, który tworzysz jest twoją działalnością poboczną na razie. W przyszłości ma się stać twoim głównym źródłem utrzymania i dochodu. Policz jaki obrót musisz wygenerować. Znasz marże na produkty, które sprzedajesz. Sprawdź ile musisz sprzedać, aby sklep zaspokoił wszystkie twoje potrzeby finansowe. Zlokalizuj swoje cele w czasie. Dodaj do celów wymiar, wartości, które możesz zmierzyć.

To nie jest i nigdy nie będzie tak, że mały sklep to mała inwestycja. Bez względu na skalę sklepu internetowego pewne koszty musisz ponieść. Rozumiem, że twoim celem jest na początek minimalizacja ryzyka.

To, co najważniejsze

Proszę, cały czas pamiętaj, że sklep internetowy nie jest dla ciebie. sklep internetowy jest dla klientów. To im ma się podobać. To klienci mogą dokonywać łatwych i bezpiecznych transakcji. To oni się tak naprawdę liczą. Czytając ten artykuł, jak założyć sklep internetowy, nigdy o tym nie zapominaj. Tylko sklep internetowy z klientami ma sens i rację bytu.

  1. Jaki sklep internetowy wybrać?

Masz do wyboru wiele, różnych rozwiązań. Wszystko zależy od trzech zagadnień:

  • Jak duży sklep internetowy masz? Mam na myśli liczbę produktów, liczbę kategorii produktów. Nie jest istotna liczba produktów, kategorii sklepu zaraz po uruchomieniu. Spójrz na biznes w szerszej perspektywie, dwóch, trzech lat. Ile wtedy planujesz posiadać produktów, pogrupowanych w ilu kategoriach.
  • Ile czasu możesz czekać na sklep internetowy? Mam na myśli dni i miesiące. Czy możesz czekać dwa miesiące, aby w pełni uruchomić sklep internetowy? Najbardziej czasochłonnym procesem w tworzeniu sklepu internetowego jest konfiguracja layoutu oraz tworzeni opisów produktów. Konfiguracja layoutu jest po stronie firmy tworzącej sklepy internetowe. Opisy produktów powinieneś przygotować sam. W zakresie czasu warto, abyś wiedział jedną, istotną informację. Obecnie Google potrzebuje około 3 -6 miesięcy, aby dodać twoją domenę, twoje produkty do wyników wyszukań klientów. To znaczy, że kupując nową domenę. Zakładając dzisiaj sklep internetowy, dla internautów będzie on widoczny po kilku miesiącach. Tylko klienci, którzy znają i wpiszą w adres strony www nazwę twojej strony sklepu internetowego będą w stanie go odwiedzić. Ale to za mała liczba klientów, aby się utrzymać.
  • Jak duży posiadasz budżet na sklep internetowy? Czy dysponujesz tysiącami złotych, dziesiątkami tysięcy, czy setkami tysięcy. Budżet sklepu internetowego, to nie tylko wartość jego stworzenia. Również pieniądze, które potrzebujesz na jego promocję. Działania mające na celu znalezienie sklepu internetowego w internecie.

Udziel sam sobie odpowiedzi na powyższe pytania. Masz trzy możliwe rozwiązania:

  • Platforma sklepów internetowychsklep internetowy w abonamencie. Płacisz z góry określoną comiesięczną opłatę. Za którą masz możliwość korzystania z oprogramowania, które służy do sprzedaży produktów w internecie. Nie musisz się o nic martwić, wszystkie podstawowe i najbardziej popularne moduły masz dostępne w pakiecie. Główną zaletą jest fakt, że możesz posiadać własny sklep internetowy w ciągu dosłownie jednego dnia. Fakt, że na początek nie potrzebujesz płacić tysięcy złotych. Główną wadą tego rozwiązania jest fakt, że jak chcesz się rozwijać, posiadać dedykowane funkcje to tracisz całe indeksowanie sklepu internetowego. Jesteś zmuszony porzucić platformę na rzecz własnego sklepu internetowego. Niekiedy platforma sklepów internetowych wymaga podpisania umowy na dłuższy okres.
  • sklep internetowy oparty o znany CMS – jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i umiejętności skazany jesteś na współpracę z firmą tworzącą sklepy internetowe. Jest kilka, popularnych systemów CMS sklepów internetowych. Najbardziej popularny z nich to sklep internetowy PrestaShop. Główną zaletą PrestaShop jest fakt, że możesz mieć różniący się wyglądem sklep internetowy dostosowany do twoich indywidualnych potrzeb. Główną wadą jest czas. Potrzebujesz 2-3 miesięcy, aby móc rozpocząć sprzedawać w sklepie internetowym.
  • Dedykowany sklep internetowy – to rozwiązanie dla wymagających. Dla tych, którzy posiadają setki tysięcy, różnych produktów, w różnych kategoriach. Którzy chcą się znacząco wyróżnić na rynku poprzez unikalny design unikalny wygląd. Dedykowany sklep internetowy jest dobrym rozwiązaniem, dla tych którzy mogą czekać na sklep sześć i więcej miesięcy.
  1. Elementy i moduły sklepu internetowego

Administracja sklepu internetowego – miejsce, do którego masz dostęp ty oraz wyznaczeni przez ciebie pracownicy. Administracja służy do zarządzania całym sklepem internetowym. Dodawaniem usuwaniem produktów, ustalaniem cen. Wszystko to, co widzi klient jest zarządzanie w tym module.

Moduły sklepu internetowego – element sklepu internetowego, w którym możesz zainstalować wiele, różnych dodatków. Modułów, które pozwalają skonfigurować sklep internetowy w sposób, który spełnia twoje oczekiwania. Wśród najczęściej instalowanych modułów są:

  • Obsługa kart kredytowych.
  • Współpraca z firmami logistycznymi.
  • Integracja z systemem finansowo-księgowym.

To jest tylko kilka modułów. Z całej gamy możliwości i funkcji. Jest ich tak dużo, że trudno pokusić się nawet o ich listę. Oprócz już sprawdzonych i wdrożonych wielokrotnie modułów, PrestaShop posiada możliwość stworzenia własnych, dedykowanych modułów i funkcji. Takich jakie sobie życzysz.

Szablon sklepu internetowego

To poprzez szablon sklepu klienci odróżniają twój biznes od wielu innych. Zdecydowana większość sklepów internetowych handluje produktami innych firm. Stąd wygląd jest istotnym czynnikiem wyróżniającym.

Na rynku dostępnych jest bardzo dużo szablonów sklepów internetowych. Z pewnością jesteś w stanie wybrać odpowiedni pasujący do branży. Szablon, który wyróżni twój sklep internetowy.

Szablon sklepu internetowego posiada dwa, istotne dla klienta obszary:

  • Prezentacja produktów. To pierwsze wrażenie, którego doświadcza klient na stronie sklepu internetowego. Są to trzy różnego rodzaju strony:
    Strona produktu – z opisem jego cech i możliwością złożenia zamówienia.
    Strona kategorii – ze zdjęciami, cechami istotnymi produktów wraz z możliwością dodania produktu do koszyka, porównania z innymi.
    Strona główna – ze zdjęciami najlepszych, najczęściej zamawiany lub promowanych produktów.
  • Proces zamawiania produktów. Poszczególne etapy od sprawdzenia zawartości koszyka, po płatność online. To najważniejszy, z punktu widzenia klienta proces w sklepie internetowy. Dotyczy przekazywania wrażliwych danych jak adres, dane do płatności. Szablon sklepu musi spełniać wysokie wymagania klientów, którzy dokładnie w takiej sytuacji chcą czuć się bezpiecznie.

Istotną cechą jest dostosowanie i wygląd szablonu sklepu internetowego do urządzeń mobilnych. Klienci indywidualni oczekują prawidłowej, atrakcyjnej prezentacji produktów zarówno na komputerze jaki i telefonie.

 

Zostaw kontakt

RODO

Zgody RODO – obecnie jest to niezbędny wymóg każdego sklepu. Wszystkie platformy sklepów internetowych posiadają wśród swoich podstawowych modułów, moduł RODO. Pozwala on poprzez wyrażanie zgód zarządzać użytkownikami. Moduł RODO musi umożliwiać:

  • Pozwalać usuwać dane.
  • Pozwalać przenosić dane.
  • Umożliwiać dostęp do danych osobowych.

Regulamin sklepu internetowego

Musisz posiadać regulamin sklepu internetowego, który reguluje zasady kupowania, dokonywania zwrotów, oraz inne kwestie istotne.

Polityka prywatności

Polityka prywatności musi być zgodna z odpowiednimi przepisami prawa.

  1. Model biznesowy sklepu internetowego

Model biznesowy sklepu internetowego zawiera opis zagadnień z następujących, wymienionych obszarów. Dokładny ich opis i charakterystykę znajdziesz w innym artykule:

  • Klienci – kim są klienci sklepu?
  • Wartości – jakie wartości oferuje sklep?
  • Logistyka – jakie usługi logistyczne potrzebujesz?
  • Procesy biznesowe – jakie procesy biznesowe są kluczowe dla utrzymania sklepu?
  • Źródła przychodów – na czym zarabia sklep?
  • Zasoby – jakie posiadasz zasoby własne, które możesz wykorzystać w sklepie?
  • Aktywności – jakie aktywności biznesowe musisz podejmować, aby prowadzić sklep?
  • Partnerzy biznesowi – jakich partnerów biznesowych i w jakich obszarach potrzebujesz w sklepie?
  • Koszty – jakie koszty generuje sklep?

Model biznesowy sklepu internetowego, pozostałe zagadnienia

Firma w postaci sklepu internetowego nie wymaga jakiś szczególnych pozwoleń, uprawnień co do zasady prowadzenia biznesu i sprzedaży. Elementy niezbędne sklepu internetowego:

  • Domena – nazwa sklepu internetowego w internecie. Domena może być związana z produktami, które sklep sprzedaje. O takie nazwy jest coraz trudniej, gdyż wiele, różnych sklepów już działa od lat na rynku. Może też być nazwa własna, która w istotny sposób wyróżnia sklep internetowy spośród tysięcy innych.
  • Hosting – wynajęta przestrzeń dyskowa z dostępem do internetu oraz dodatkowymi usługami. Umożliwia wgranie oprogramowanie sklepu internetowego.

Sprzedając w internecie określone produkty możesz potrzebować pozwoleń i uprawnień. Wynikają one z istniejących przepisów prawa. Sprawdź wymogi prawne jaki obowiązują w zakresie sprzedaży produktów, którymi będziesz handlował.

Forma prawna sklepu internetowego

Możesz prowadzić sklep internetowy w każdej, dostępnej formie prawnej. Zarówno jako działalność gospodarcza jak i spółka akcyjna.

Ustawa z 30.04.2018, prawo przedsiębiorców pozwala ci prowadzić biznes bez zarejestrowanej działalność gospodarczej. Tylko w sytuacji, w której zarabiasz mniej niż połowa płacy minimalne w miesiącu. Działalność nieewidencjonowana wpisuje się dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć biznes ecommerce, ale posiadają obawy. Nie możesz skorzystać z niej gdy:

  • Chcesz mieść spółkę z inną osobą.
  • Biznes twój wymaga koncesji lub licencji.
  • W ciągu minionych 60-m-cy prowadziłeś działalność gospodarczą.

Ważne jest abyś zarejestrował się jako płatnik VAT. Musisz złożyć deklarację VAT-R w urzędzie skarbowym.

GUS

PKD sklepu internetowego to 47.91.Z - sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet.

Podklasa 47.91.Z obejmuje sprzedaż detaliczną:

  • Produktów zamówionych pocztą.
  • Dowolnych produktów zamówionych przez internet.
  • Sprzedaż przez telewizję, radio i telefon.
  • Sprzedaż na aukcjach.

Podklasa 47.91.Z nie obejmuje:

  • Sprzedaży detalicznej samochodowych i części i części przez internet, sklasyfikowanej w podklasach grup 45.1, 45.3.
  • Sprzedaży detalicznej motocykli i części przez internet, sklasyfikowanej w 45.40.Z.

VAT

Masz sklep internetowy jako działalność gospodarczą, możesz wybrać formę opodatkowania, która ci odpowiada:

  • Ryczałt.
  • Zasady ogólne.
  • Podatek liniowy.

Kidy nie warto być VAT-owcem:

  • Sprzedajesz własne produkty.
  • Masz bardzo niskie koszty własne.
  • Twoimi klientami są osoby fizyczne.

Kasa fiskalna

Musisz posiadać kasę fiskalna w sytuacji, w której sprzedaż w minionym roku fiskalnym do osób fizycznych przekroczyła 20 tys. netto. Możesz nie posiadać kasy fiskalnej w szczególnych, określonych przypadkach.

  1. Marketing sklepu internetowego

Sprzedajesz produkty w internecie. Więc w internecie szukasz klientów. Działania marketingowe sklepu internetowego podejmujesz głównie w internecie. To tam posiadasz produkty i ich opisy. Dowiedz się, jak lepiej, mając te same nakłady uzyskać dużo lepsze efekty. Jedną z odpowiedzi jest optymalizacja sklepu internetowego. Czyli zespół działań, które mają na celu uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki na frazy, które są kluczowe dla twojego biznesu.

SEO sklepu internetowego

SEO sklepu internetowego polega na działaniach w obszarze content marketingu. Tworzenia treści głównie poprzez opisy produktów. Zagadnienia SEO sklepu internetowego.

  • Nawigacja.
  • Responsywność.
  • Adres url sklepu.
  • Opisy produktów.
  • Zdjęcia produktów.
  • Format opisu produktów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to temat na oddzielny artykuł lub książkę. Warto w tym miejscu poruszyć kilka, najbardziej istotnych zagadnień.

Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na tworzeniu treści na innych stronach internetowych z aktywnymi linkami do sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu, jest procesem długotrwałym i rozłożonym w czasie. Działania są narażone na zablokowanie sklepu przez wyszukiwarkę internetową.

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu to działania mające na celu poprawienie pozycji sklepu i produktów, które sprzedaje w wynikach wyszukiwarki. Czynniki związane z optymalizacją sklepu:

Opisy.

Menu.

Oferta.

Teksty.

Technologia.

Użyteczność.

Połączenia z mediami społecznościowymi.

Media społecznościowe

W sklepie internetowym sprzedajesz produkty, które bardzo łatwo możesz promować w mediach społecznościowych. Nie tylko Facebook, ale również Snapchat, YouTube i Instagram są naturalnymi miejscami, w których znajdują się twoi klienci. Możesz ich bardzo łatwo pozyskać.

  1. Wyzwania sklepu internetowego

Wyzwania sklepu internetowego, które musisz rozwiązać. Mieć je na uwadze już dzisiaj, aby wybrać właściwy sklep internetowy.

  • Zarządzanie magazynem – gdzie przechowywać produkty, które sprzedaję. Jak zarządzać stanami magazynowymi.
  • Zarządzanie płatnościami – z jaką firmą rozliczającą płatności w internecie podpisać umowę.
  • Logistyka – jakie formy dostarczania produktów zaoferować klientom, aby były korzystne i wygodne dla nich.
  • Marketplace - połączenie sklepu internetowego z innymi platformami sklepowymi.
  1. Istotne zagadnienia sklepu internetowego

Nie ma najlepszego sklepu internetowego.

Są różne produkty, różne rynki. Jesteś klientem już działających sklepów internetowych, sam widzisz jak wiele, różne produkty możesz kupić w internecie. Możesz rozpocząć od niszowej kategorii, w której nie ma obecnie nikogo, lub zaoferować istotną dla klientów wartość dodaną w popularnej kategorii. Wszystko zależy od ciebie. Twoich możliwości i oczekiwań.

Struktura kategorii sklepu internetowego.

Wszystkie produkty, które sprzedajesz muszą znajdować się w kategoriach. Kategoriach, które mają naturalne dla klientów nazwy są im znane. Umożliwią one klientom szybkie i łatwe znajdywanie produktów, których szukają. Główne trzy kategorie produktów w sklepie internetowym:

  • Produkty główne – produkty, które tworzą markę twojego sklepu internetowego. Najczęściej kupowane produkty.
  • Produkty dodatkowe – produkty niemieszczące się w głównej kategorii produktów sklepu internetowego.
  • Akcesoria – dodatki, komplementarne do produktów głównych. Może być tak, że przyjmiesz strategię, w której zarabiasz właśnie na produktach z tej kategorii. Produkty z głównych kategorii służą ci do pozyskania klientów.

Certyfikat SSL

Obecnie certyfikat SSL to standard i konieczność. Google informuje klientów o fakcie posiadania przez sklep internetowy bezpiecznej komunikacji z klientami. Brak certyfikatu SSL wpływa negatywnie na postrzeganie sklepu przez klientów.

Jak założyć sklep internetowy, podsumowanie

Naszym celem, w artykule jak założyć sklep internetowy było przedstawienie ci różnych opcji i możliwości. Również miejsc, w których musisz podjąć wiele decyzji związanych z wykorzystaniem twojego czasu, z inwestycją twoich pieniędzy. Zanim poświęcisz pierwsze kilka godzin na planowanie dedykowanego sklepu internetowego napisz do ans. Wyślemy ci brief sklepu internetowego. Znajdziesz tam wiele pytań, które pozwolą ci przemyśleć temat. A każdej firmie tworzącej sklepy internetowe, której go wyślesz, przygotować dla ciebie ofertę. Nie musisz się na wszystkim znać, wystarczy, że jesteś w stanie zadawać właściwe pytania.

Obecnie nie potrzebujesz wiedzy informatycznej, aby prowadzić biznes ecommerce. Nigdy dotąd prowadzenie sklepu internetowego nie było tak łatwe.

Na tej stronie internetowej znajdziesz kilka innych artykułów, które pozwolą odpowiedzieć na istotne pytania i opracować zagadnienia.