Firma Google kiedyś rzadziej, a obecnie bardzo często zmienia algorytmy. Algorytmy mające wpływ na wyniki wyszukiwania stron www. Według różnych stron i serwisów www ocenia się, że Google aktualizuje swoje algorytmy 500 razy w ciągu roku.
Co to jest algorytm Googla?
- Algorytmy Google to program komputerowy, którego zadaniem jest skanowanie sieci internet, treści zawartych na publicznie dostępnych stronach www. Posiadając własną logikę, algorytmy Google na podstawie zasad określają miejsce strony www w wynikach wyszukiwania Google.
Przed firmą Google stoją wyzwania:
- Coraz większa, i stale rosnąca liczba stron internetowych. Tylko nasza mała firma posiada kilka stron www. Każda posiada inną treść.
- Coraz bardziej wyszukane, sztuczne metody pozycjonowania stron www. Pozycjonowane poprzez działania niezgodne z zasadami, które opracowała firma Google.
- Złożoność języka. Jak opracować algorytmy tak, aby użytkownicy otrzymywali wyniki, których oczekują? Wyniki wyszukań, które odpowiedzą na ich pytania.
Google nazwał poszczególne algorytmy używając nazw zwierząt:
- Algorytm Google Panda – odpowiada za analizę, jakości treści, które publikujesz na stronie www. Algorytm Panda sprawdza, czy treści na stronie www są unikalne. Celem działania algorytmu Panda jest promocja, w wynikach wyszukiwania stron www, które posiadają wysoką, jakość dla użytkowników. Chcąc posiadać stronę www wysoko umiejscowioną w wynikach wyszukań zadbaj, o jakość treści artykułów. Pisz naturalnie, tak jakbyś pisał opowiadanie w szkole. Nie nadużywaj fraz, na które ma być pozycjonowany tekst. Unikaj kopiowania treści. Algorytm Panda został wprowadzony w lutym 2011 roku.
- Algorytm Google Pingwin – odpowiada za analizę, jakości linków, które kierują do Twojej strony www. Celem algorytmu Pingwin jest zmiana na gorszą, niższą w wynikach wyszukiwania, pozycję tych stron www, które są pozycjonowane w sposób, który Google uznaje za niezgodny z jej zasadami. Czyli np.: stosowanie linków do stron, które są nienaturalne, stosowanie linków ze stron o niskiej, jakości. Aby ustrzec się obniżenia pozycji strony www poprzez działanie algorytmu Pingwin, powinieneś unikać kupowania linków do strony www z farm linków. Nie kupuj linków nienaturalnych, kopiowania tych samych treści i linkowania z różnych stron www. Algorytm Google Pingwin sprawdza czy strona www stosuje zasady linkowania, które określił Google. Algorytm Pingwin został wprowadzony w kwietniu 2012 roku.
- Algorytm Google Kliber – odpowiada za prezentację wyników na pytanie, analizując całą zwartość strony www wychodząc poza prezentację stron, na których znajduje się szukana fraza. Algorytm Google Koliber odpowiada za analizę treści stron www pod względem synonimów, odmian i kontekstu wyszukań. Algorytm Koliber próbuje zrozumieć użytkownika, który szuka frazy w zakresie jego kontekstu, a nie dokładnego odzwierciedlenia tekstu frazy na stronie www. Po wprowadzeniu algorytmu koliber Google w wynikach wyszukiwania prezentuje wyniki nie tylko stron, na których jest dokładnie szukana fraza, ale również stron, na których użytkownik może znaleźć odpowiedź na interesujący go temat. Algorytm koliber spowodował, że pojedyncze słowa i frazy mają mniejsze znaczenie w stosunku do całego kontekstu zapytania. Spowodował również wzrost znaczenia fraz long tail, długiego ogona. Algorytm koliber został wprowadzony w sierpniu 2013 roku.
- Algorytm Google Gołąb – odpowiada za prezentację lokalnych wyników zapytań. Algorytm Google Gołąb jest szczególnie istotny dla wszystkich firm działających lokalnie jak np. fryzjerzy, warsztaty samochodowe. Algorytm Gołąb zwiększył znaczenie różnego rodzaju katalogów, zestawień firm. Zwiększył znaczenie for dyskusyjnych, stron z opiniami, porównywarkami, lokalizacjami obiektów. Algorytm Gołąb wpływa na wyniki wyszukiwania na mapach. Algorytm Gołąb został wprowadzony w lipcu 2014.
To jest tylko lista najbardziej znanych algorytmów Google. Na pewno istnieje i stosowanych jest wiele innych.