Pozycja strony www, użytkownicy i ich aktywności
- Chrome – zawartość zakładek „ulubionych” w przeglądarce Chrome. Google posiada dostęp do informacji, jakie strony użytkownicy zapisali w zakładkach. Google uważa, że użytkownicy dokonali wyboru. Pragną odwiedzać ulubione strony www, czyli są one wartościowe. Warto promować takie strony www.
- Czas spędzony na stronie www – ma pozytywny wpływ na ranking. Użytkownicy przebywając dłuższy czas na stronie www przekazują informację, ze znaleźli na niej istotne treści. Warto promować stronę www, która publikuje takie treści.
- Google Analytics – to narzędzie Google, które nie tylko publikuje dane dla Ciebie, ale również zbiera dane o ruchu na Twojej domenie dla siebie. Strona www odnotowująca dużą liczbę wejść bezpośrednich jest promowana. Google Analytics informuje o ponownych odwiedzinach użytkowników. Znaczy to, że użytkownicy uważają, że treść zawarta na stronie www jest dla nich użyteczna. Analytics jest istotnym wskaźnikiem strony www. Google dysponuje wiedzą o sposobie poruszania się użytkowników na stronie www, a to jest wskazówka przejrzystości domeny.
- Google dla Web Masterów – tak samo jak w Google Analytics, zbierane są tu informacje o frazach, które kierują do Twojej domeny. Google analizuje dane o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą na stronę www. Jest to wskaźnik przejrzystości domeny.
- Historia wyszukiwania użytkownika – Google posiada informacje o historii wyszukań użytkownika. Kolejne szukane słowa kluczowe przedstawia w kontekście już oglądanych stron www. Szczególnie w sytuacji, w której jest w stanie kontekstowo je połączyć.
- Kontekst innych wyszukań użytkownika – kontekst historycznych wyszukań użytkownika ma wpływ na kolejne wyniki wyszukań.
- Liczba i jakość komentarzy – większa liczba pozytywnych komentarzy ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Więcej komentarzy, które mają pozytywny kontekst oznacza, że treść na stronie www jest istotna, warta uwagi użytkowników. Komentarze negatywne mają mniejsze znaczenie.
- Lokalizacja użytkownika (algorytm Gołąb) – Google preferuje wyszukania lokalne. Jeżeli może przedstawić lokalne wyniki dla szukanych słów kluczowych, tak właśnie czyni.
- Odwiedziny bezpośrednie – liczba odwiedzin bezpośrednich ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Odwiedziny bezpośrednie strony www świadczą o znajomości domeny wśród Internautów. Użytkownicy nie rozpowszechniają nazw stron www, które są nierzetelne lub posiadają mało wartościową treść.
- Powrót odwiedzających na stronę www – świadczy o rzetelności strony www. Użytkownicy powracając na stronę www przekazują informację, że znajdują się na niej istotne, wartościowe dla nich informacje. Strona publikuje rzetelne treści.
- Współczynnik klikalności słów kluczowych CTR – strona www wykazująca wyższy współczynnik klikalności na określoną frazę, jest promowana. Google, używając użytkowników jako testerów, promuje treść, która jest wartościowa, użyteczna dla nich.
- Współczynnik odrzuceń – osoby, które nie znajdują na stronie www szukanych informacji i opuszczają ją przekazują sygnał, że treści na niej zawarte są mało użyteczne. Google obniża ranking stron www, które są mało użyteczne dla użytkowników.
Powyższa lista obejmuje ponad 100 czynników wpływających na pozycję strony www. W Internecie można znaleźć informację, że Google bazuje nawet na ok. 250 różnych czynnikach, ale te wypisane powyżej są najpopularniejsze i najważniejsze.
Sama lista to jednak nie wszystko. Istotna jest waga, jaką każda z wymienionych cech ma dla Google. Znając poszczególne wagi będziesz wiedział, na których cechach strony www skupić się w pierwszej kolejności, a które pominąć.
Skorzystaj z listy i zawartych w niej wskazówek, by skuteczniej pozycjonować swoją stronę www.