Czynniki wpływające na pozycję strony www, linki zewnętrzne

Pozycja strony www, linki zewnętrzne

  • Autorytet strony linkującej – im autorytet, PageRank strony, z której pochodzi link, jest wyższy, tym lepiej. Autorytet strony www wiąże się z rzetelnością i uznaniem, że prezentowane treści są istotne.
  • Charakter strony, z której pochodzi link www (strona firmowa, blog, forum dyskusyjne) – bardziej wartościowe są linki ze stron www, mniej z blogów, jeszcze mniej z forów dyskusyjnych. Fora dyskusyjne tracą na znaczeniu, z uwagi na rosnącą popularność social media.
  • Data utworzenia linka – im link jest starszy, tym lepiej. Ale również świeżość linku jest istotna. Dla wybranych rodzajów informacji dotyczących aktualnych wydarzeń świeżość linku przedkłada się ponad jego historię.
  • Jakość treści na stronie linkującej – to jest bardzo istotny czynnik. Jakość strony linkującej wpływa na ocenę rzetelności strony www. Największą wiarygodność mają domeny .gov i .edu. Google promuje strony rzetelne, na których prezentowana jest wartościowa wiedza, unikalna treść.
  • Kraj domeny, z której pochodzi link – najbardziej cenne są linki z domen kraju, w którym zlokalizowana jest strona www. Linki z różnych krajów otrzymują różną wartość.
  • Liczba linków – generalnie im więcej, tym lepiej. Ale trzeba uważać, by nie było ich zbyt wiele. Istotne są linki zarówno do strony głównej, jak i do głównych stron z produktami. Nie można linkować sztucznie poprzez dodawanie w krótkim czasie dużej liczby linków. Google posiada algorytm szybkości propagacji treści w internecie.
  • Liczba linków wychodzących ze strony www – zbyt duża liczba linków wychodzących z Twojej strony www może obniżyć jej pozycję. Każdy link wychodzący ze strony obniża jej wartość. Bardzo rozsądnie należy zarządzać wszystkimi linkami, tak, aby przez przypadek nie promować strony www, która jest konkurencyjna.
  • Liczba linków ze stron www z IP klasy C – adresy IP klasy C to adresy domen z hostingów bardzo oddalonych od pozycjonowanej strony www. Google promuje strony www, które mają szeroki, niezależny krąg wielbicieli.
  • Liczba linkujących stron www – liczba stron, z których prowadzą linki do strony www. Różnorodność linków jest bardzo istotna.
  • Linki nofollow – oprócz linków, za którymi przekazywana jest wartość dla domeny, również linki nofollow są istotne. Posiadają one wartość mniejszą, ale Google również bierze je pod uwagę.
  • Linki z domen .edu, .gov – wśród wszystkich linków, te z domen z rozszerzeniami .gov oraz .edu posiadają największa wartość dla Google. Google ceni wartość wiedzy. Stron z rozszerzeniem .edu oraz .gov jest stosunkowo mało w stosunku do innych rozszerzeń. Ta rzadkość wpływa na istotność pochodzących z nich linków.
  • Linki ze stron konkurentów – są bardzo istotne. Jeżeli Twoja konkurencja uznała, że Twoja strona www jest warta tego, aby poinformować klientów o treści na niej zawartej, to dużo znaczy.
  • Miejsce linku w treści artykułu – im link znajduje się bliżej początku artykułu, tym lepiej. Nie jest to istotny wskaźnik.
  • Miejsce strony linkującej w strukturze domeny – im bliżej strony głównej znajduje się strona, z której pochodzi link, tym lepiej. Nie jest to istotny wskaźnik.
  • Nastrój tekstu na stronie linkującej – czy strona przekazuje treści pozytywne czy negatywne. Lepiej posiadać linki ze stron, których kontekst jest pozytywny. Nie jest to istotny wskaźnik.
  • Reputacja strony www – czy link pochodzi ze strony posiadającej dobrą reputację. Im lepsza reputacja strony www, tym lepiej.
  • Różnorodność linków – liczą się nie tylko linki ze stron z artykułami, ale również linki ze stron z materiałami medialnymi oraz z social media.
  • Różnorodność źródeł linków – nie ma wielkiej różnicy pomiędzy jednym linkiem z danej domeny, a 100 linkami z tej samej domeny, tego samego adresu IP. Jest istotna różnica pomiędzy jednym linkiem z jednej domeny, a 100 linkami ze 100, różnych domen o różnych adresach IP na poziomie C.
  • Treść i tematyka strony www, z której pochodzi link – bardziej wartościowe są linki z domen zawierających treść podobną, uzupełniającą do treści i słów kluczowych zamieszczonych na stronie www. Mniej wartościowe są linki ze stron poruszających zupełnie inną tematykę i treść. Istotna jest też jakość treści na stronie, na której znajduje się link. Link ze strony z 1000 słów ma większą moc, niż link ze strony, na której jest artykuł synonimiczny z 200 słowami.
  • Typ strony www – link bloga posiada mniejszą moc, niż link ze strony www. Link ze strony www, złożonej z dziesiątek podstron i aktualizowanej ma wyższą wartość w porównaniu z linkiem ze strony www, która posiada jedną podstronę (treść) właśnie z tym linkiem. Strona linkująca musi być naturalna. Najmniejszą moc mają linki z mało rzetelnych forów dyskusyjnych.
  • Ukrywanie linków - jest zabronione. Używając technologii ukrywania linków można narazić się na nałożenie filtra.
  • Link z Wikipedii, – chociaż link jest nofollow, poprawia reputację domeny.
  • Wiek domeny, z której pochodzi link - im starsza jest strona www, z której pochodzi link, tym lepiej. Wiek domeny linkującej ma znaczenie pozytywne.
  • Znacznik „title” linku – czynnik wskazujący na wartość linku. Nie jest to istotny czynnik.

 

Zostaw kontakt