Pozycja strony www, social media
- Autorytet użytkowników social media – charakter kont social media linkujących do strony www ma znaczenie. Tak samo jak w przypadku linków w sieci Internet, warto postarać się o polubienia ze stron, które są rzetelne.
- Liczba i profile osób śledzących profile w social media – Google traktuje liczbę fanów w social media jako oznakę rzetelności strony www, a także informację o jakości i istotności treści publikowanych w mediach. rozpoznaje również, jakie inne strony www te osoby śledzą? Czy śledzą je z uwagi na wartościowe treści?
- Komentarze – liczba i kontekst komentarzy w social media. Tak samo jak komentarze na stronach www, komentarze w social media mają znaczenie.
- Kontekst komentarzy w social media – informacja czy komentarze są pozytywne czy negatywne.
- Liczba przekierowań „shares” – popularność postu w social media, czyli rzetelność informacji. Google promuje rzetelne strony www.
- Profil w sieciach social media - połączenie strony www z Google+, Facebook, Twitter, Pintrest, LinkedIn. Liczba osób, które śledzą stronę www w social mediach. Posiadanie profili w social media ma istotny wpływ na pozycjonowanie. Google promuje firmy, które dbają o swój wizerunek, publikują nowe, interesujące treści. Na stronie www dużo informacji możesz ukryć. Publikując treści w social media chwalisz się swoją wiedzą, doświadczeniem, osiągnięciami, w jakiś sposób upubliczniasz, odkrywasz swój wizerunek przed innymi. Google promuje przejrzyste strony www.