Czynniki wpływające na pozycję strony www, treść artykułów

Czynniki wpływające na pozycję strony www, treść artykułów

Pozycja strony www, treść artykułów

  • Alternatywny opis obrazów ‘alt’, – jeżeli chcesz, aby grafiki zamieszczone na Twojej stronie www wyświetlały się na słowa kluczowe, dodaj do nich tytuł, opis, podpis. Każdy system zarządzania treścią posiada takie możliwości.
  • Czytelność treści – umieszczanie treści poprawnej pod względem gramatyki i ortografii. Google premiuje poprawne gramatycznie i ortograficznie słowa kluczowe. Jeżeli nawet Google nie obniży pozycji strony www, to z całą pewnością użytkownicy poinformują Cię o błędach na niej.
  • Długość artykułu – dłuższy artykuł sugeruje, że omawia zagadnienie dokładniej. Wiele stron podaje, że artykuł powinien mieć 500 – 700 słów. Ale dużo lepiej są pozycjonowane artykuły, które liczą 2500 słów. Postaraj się, aby każdy artykuł główny (ang. main content) zawierał ponad 1500 słów. Wspierające artykuły (ang. supplementary content) pisz krótsze, ale nie krótsze niż 500 słów. Artykuł, który teraz czytasz, zawiera ponad 3000 słów, ponad 20 000 znaków bez spacji.
  • Formatowanie treści – czytelny układ treści na stronie www wpływa na jej użyteczność, więc wspiera pozycjonowanie. Użycie punktatorów, paragrafów, śródtytułów oddziałuje pozytywnie na pozycję artykułu. Na stronie www zastosuj zasady formatowania treści, które znasz z książek.
  • Słowa kluczowe H1 na stronie zgodne z tytułem – słowo kluczowe H1 to drugi tytuł artykułu. Tylko jeden raz możesz użyć słów kluczowych H1 w jednym artykule. Im wcześniej w treści artykułu się pojawi tym lepiej. Słowa kluczowe H1 powinny być taki same jak słowa kluczowe, na które pozycjonujesz artykuł.
  • Kolejność słów kluczowych – użytkownicy stosują bardzo konkretną kolejność słów kluczowych. Twoje słowa kluczowe powinny je jak najdokładniej odzwierciedlać. Zmiana kolejności słów kluczowych spowoduje pogorszenie pozycji artykułu.
  • Linki do słów kluczowych - promowane są strony www zawierające słowa kluczowe, do których prowadzą linki z innych stron www. Jakość, liczba oraz lokalizacja linków do słów kluczowych ma istotne znaczenie. Wszystkie linki powinny być naturalne i powinny prowadzić z dobrej jakości stron www. Linkowanie pomiędzy różnymi treściami wewnątrz strony www jest jak najbardziej wskazane. Szczególnie korzystne okazuje się w sytuacji, w której linki wychodzą ze stron typu wspierającego (supplementary content) do stron głównych (main content) zamieszczonych na stronie www. Istotne jest, aby słowa kluczowe były linkowane ze stron wspierających do stron głównych. Nie możesz jednak przesadzać z liczbą linków.
  • Słowa kluczowe H2– zamieść w każdym artykule słowa kluczowe H2. Nie nadużywaj liczby słów kluczowych H2. Zastanów się, jaka ich liczba byłaby akceptowalna dla Ciebie w interesującym Cię artykule.
  • Inne formy niż tekst grafiki, multimedia – zamieszczenie innych niż tylko tekst treści na stronie www wpływa pozytywnie na jej pozycję. Firma Google promuje strony www zawierające różne materiały, szczególnie filmy publikowane na YouTube, a należące do firmy. Ruch na YouTube znacznie wzrósł po wprowadzeniu przez Google algorytmu Panda.
  • Inne słowa kluczowe, – jeżeli strona www zyskała wysoką pozycję na inne słowa kluczowe, Google może traktować ją pozytywnie w odniesieniu do kolejnych słów kluczowych z pokrewnej, pobocznej kategorii. Google przekłada wysoką pozycję jednych słów kluczowych na inne.
  • Liczba słów kluczowych na stronie www – powinieneś oprócz znacznika H1 umieścić słowa kluczowe również w treści artykułu. Nie podam Ci konkretnej liczby powtórzeń, ale powinny one stanowić 1-2 % liczby słów. Uważaj, zbyt duża liczba słów kluczowych w treści artykułu może spowodować nałożenie filtra na stronę www.
  • Oryginalność treści – nie kopiuj treści artykułu z innych stron www, książek. Nie używaj translatora Google do tłumaczenia artykułów z innych języków i umieszczania ich na stronie www. Poświęć czas i środki na stworzenie wartościowych, unikalnych, niepowtarzalnych treści na stronie www.
  • Pozycja słów kluczowych w treści artykułu - im słowa kluczowe znajdują się bliżej tytułu artykułu, tym lepiej. Zadbaj szczególnie o słowa kluczowe wyróżnione H1. Postaraj się je umieścić jak najbliżej tytułu.
  • Świeżość, aktualność artykułu – dla niektórych treści fakt, że artykuł jest nowy, ma istotne znaczenie. Nowa treść jest bardziej istotna, niż taka sama, ale stworzona kilka lat temu.
  • Treść artykułu – zawartość merytoryczna artykułu i jego semantyka. Wyszukiwarka szuka kontekstu dla zawartości artykułu. Słowo Conor może dotyczyć:
    firmy informatycznej Conor Warszawa,
    formy popularnego imienia anglosaskiego Conor,
    funduszu venture Capital z Finlandii Conor Venture Partners,
    rowerów marki Conor Bikes z Hiszpanii lub
    imienia boksera Conor McGregor "The Notorious".
  • Treść stworzona przez automat – nie korzystaj z treści tworzonej automatycznie. Zadaj sobie pytanie, czy chciałbyś czytać tekst, który stworzył komputer na podstawie innej, oryginalnej treści. Którą z nich chciałbyś przeczytać? Którą z nich lepiej byś ocenił? Którą z nich uważałbyś za godną wyższej oceny? Czy zaufałbyś stronie www, na której znajdują się takie artykuły? Treść stworzona przez komputer jest bardzo źle oceniana przez Google.
  • Tytuł artykułu – tytuł artykułu powinien odpowiadać treści w nim zawartej. W artykułach głównych (ang. main content) tytuł artykułu powinien odpowiadać dokładnie słowom kluczowym: uwzględniać kolejność słów, ich dokładne brzmienie. W artykułach wspierających (ang. supplementary content) tytuł artykułu powinien rozszerzać zakres słów kluczowych lub być ich odmianą.
  • Unikalność treści – treść na stronie www musi być unikalna. Nie możesz publikować treści ukradzionych z innych stron www. Po pierwsze jest to nielegalne, po drugie Google w bardzo prosty i szybki sposób rozpozna taką treść. Jeśli kopiujesz treści z innych stron www, Google może nałożyć filtr na stronę www. Wyszukiwarka promuje treści, które nigdzie indziej nie występują, nowe idee, nowe rozwiązania.
  • Użyteczność treści – czy zawartość strony www jest w prosty, czytelny sposób przedstawiona użytkownikom. Użyteczność dotyczy trzech aspektów: czcionki tekstu, układu tekstu na stronie www, układu strony www. Wszystkie one powinny być jak najlepiej dostosowane do potrzeb użytkowników.
  • Wiek artykułu – tak samo jak wiek domeny, wiek artykułu ma znaczenie. Im artykuł jest starszy, tym lepiej. Szczególnie jest to widoczne w sytuacji, gdy zamieszczony wiele lat temu artykuł został wielokrotnie uzupełniony, zmodyfikowany i rozszerzony. Starszy artykuł jest lepszy, mimo faktu, że Google promuje nowe, świeże artykuły, przedstawiające nowy punkt widzenia. Tylko w nielicznych przypadkach nowy artykuł jest bardziej istotny, niż stary.
  • Pozycja słów kluczowych w tytule artykułu – lepiej pozycjonowane są strony, które frazę umieszczają na początku, a nie na końcu tytułu artykułu.
  • Źródła treści – podawanie źródeł treści zamieszczonych na stronie www pozytywnie wpływa na jej pozycję. W ten sposób artykuł zyskuje rzetelny charakter. Jest to szczególnie istotne przy stronach zawierających definicje. Rzetelność ma znaczenie w internecie.

 

Zostaw kontakt