Rozwiązanie dla małych firm, pozycjonowanie długiego ogona

Rozwiązanie dla małych firm, pozycjonowanie długiego ogona

Pozycjonowanie długi ogon, to dobra strategia dla każdej małej firmy. Ten artykuł jest dla ciebie jeżeli:

  • Masz małą firmę.
  • Znasz się na tym, co robisz.
  • Brakuje ci cierpliwości, pomysłów.
  • Masz ograniczony zespół osób w firmie.
  • Posiadasz budżetu na marketing ok. 1000 złotych.
  • Chcesz pozyskiwać klientów poprzez internet na swoje produkty.

Co możesz zrobić? Właśnie pozycjonować długi ogon. To dobre rozwiązanie dla ciebie.

  • Przeczytaj ten artykuł.
  • Zastosuj go w codziennej praktyce marketingowej.

Pozycjonowanie długiego ogona

Długi ogon. To fraza, którą pierwszy raz użył Chris Anderson w artykule w miesięczniku Wired w 2004 roku. Kilka lat później napisał książkę Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos. Chris w swojej książce już opisał sposób, w jaki klienci szukają produktów w internecie. Opisał przykłady, w których bardzo duża liczba bardzo rzadkich zapytań pozwala wygenerować istotny przychód dla firmy posiadającej bardzo szeroką ofertę produktów. Chris nie omieszkał wykorzystać w książce zasady Pareto, w której 20% zapytań może wygenerować 80% przychodu albo odwrotnie.

  • Google informuje, że każdego dnia ok 20% są to zapytanie niepowtarzalne, unikalne. Z pewnością liczba ta w długi okresie się zmniejszy.
  • Pozycjonowanie wraz z działaniami SEO to jedyny, skuteczny sposób pozyskiwania duże liczby klientów, przy ograniczonym budżecie marketingowym.

Założenia do pozycjonowania długiego ogona:

  • Masz małą firmę. Ograniczone zasoby. O czym poniżej.
  • Masz ograniczony budżet marketingowy. Powiedzmy ok. 1000 zł na miesiąc.
  • Masz ograniczone zasoby osobowe. Nie możesz sobie pozwolić na oddelegowanie jednej osoby tylko do tworzenie treści na strony internetowe.
  • Masz nową firmę, która istnieje w branży powiedzmy do 5 lat. Nie posiadasz na stronie internetowej starych, dobrze wypozycjonowanych artykułów na krótkie frazy.
  • Branża jest bardzo konkurencyjna. Wiele firm walczy na rynku o tych samych klientów.
  • W branży jest wielu liderów mających dużo większe budżety marketingowe i zasoby ludzkie.
  • Branża jest na tyle duża, że ruch z długich fraz może wygenerować ci przychody pozwalającej się utrzymać i rozwijać na rynku.

Pozycjonowanie długiego ogona na stronach internetowych

Odpowiedź w jednym zdaniu. Zamiast, ponosząc duże koszty i nakłady, pozycjonować stronę internetową na popularne, krótkie frazy, pozycjonuj długi ogon, na frazy długie, skierowane do klientów, którzy szukają konkretnych produktów. Klientów, którzy już zapoznali się z informacjami o rożnych produktach. Teraz szukają tego, który chcą kupić. Klientów, którzy już wiedzą dokładnie, jakiego produktu szukają. Większy ruch generują klienci szukający dłuższych fraz, ponieważ jest ich bardzo duża liczba.

Pozycjonując stronę internetową na frazy długiego ogona to wykonywanie wielu, różnych działań zarówno:

  • SEO na stronie internetowej.
  • Linkowanie ze stron zewnętrznych.

Małe firmy nie mają zasobów finansowych, aby walczyć z dużymi firmami na rynku. Mogą wykorzystać fakt, że wielu klientów szuka produktów, a szczególnie usług lokalnie. W swoich działaniach mogą skupić się na pozyskaniu lokalnych klientów. Klientów, którzy mogą szukać dostawców zlokalizowanych blisko nich.

Pozycjonowanie długiego ogona, przykład

Weźmy frazę firmy, która tworzy strony internetowe w Warszawie. Firma informatyczna, która chce wypozycjonować stronę internetową. Mimo faktu, że firma istnieje kilka lat na rynku, nie stworzyła do tej pory istotnego, ważnego artykułu, który spowodował, że jej strona internetowa posiada wysoką pozycję na krótką frazę. Krótka fraza w branży to strony internetowe.

  • Czy opłaca się ponosić wydatki i optymalizować stronę internetową na krótką frazę?

W krótkim okresie na pewno nie. W długim jest bardzo wiele niewiadomych. Może się wiele zmienić. Należy podjąć decyzję.

  • Fraza, która jest bardzo popularna: strony internetowe.
  • Fraza z dodatkiem lokalizacji, która jest popularna: strony internetowe Warszawa.
  • Długa fraza to: Tworzenie stron WordPress Warszawa.

Klienci znają nazwę systemu zarządzania treścią WordPress. Szukają usługodawcy blisko swojej lokalizacji Warszawa. Stąd taka fraza. Oczywiście, jest ona mniej popularna. Liczba wyszukań długiej frazy jest ponad 4 razy mniejsza niż frazy krótkiej strony internetowe. Kilka argumentów za długa frazą:

  • Nie wiem czy w ogóle strona internetowa może uzyskać bardzo wysoką pozycję na krótką frazę. Bez miesięcy prób i błędów firma nie jest nawet w stanie to sprawdzić.
  • Uzyskanie wysokiej pozycji, na krótką frazę bez stałych, miesięcznych tysięcznych nakładów na marketing jest niemożliwe.
  • Dużo łatwiej, taniej, prościej i szybciej jest uzyskać wysoką pozycję na długa frazę.

 

Zostaw kontakt

Jak pozycjonować stronę internetową na długi ogon krok po kroku?

  • Analizuj. Wykonaj analizę strony internetowej. Audyt SEO. Wykonując audyt SEO masz pierwsze wyniki, do których możesz się w przyszłości odwołać. W kolejnych miesiącach możesz sprawdzić, jakie wyniki osiągnąłeś poprzez wdrożenie swoich działań. Nie wystarczy zmierzyć, musisz mieć możliwość porównać.
  • Porównuj. Sprawdź konkurencję.
  • Monitoruj. Stale, co dwa tygodnie sprawdzaj pozycję strony internetowej.
  • Monitoruj na bieżąco. Sprawdzaj linki do stron internetowych konkurencji.
  • Efektywność. Wprowadzaj bardziej efektywne działania na stronie internetowej. Pisz długie, ciekawe artykuły.
  • Linkuj. Pozyskuj linki z bardziej wartościowych stron internetowych.
  • Wspieraj. Twórz na twojej stronie internetowej artykuły wspierające. Poza artykułami typu corner stone. Artykuły wspierające, to krótsze teksty. Artkuły, w których używasz fraz, które pozycjonujesz. Linki z nich kierujesz do artykułów corner stone.
  • Liczba. Pozycjonuj jednocześnie kilka, kilkanaście, różnych fraz.
  • Zmieniaj. Edytuj główne artykuły. Dodawaj nowe treści. Nie bój się zmieniać artykułów, fraz w nich zamieszczonych. Jedyna stałą rzeczą jest zmiana.
  • Czas. Uzbrój się w cierpliwość. Działania przynoszą efekty w długim okresie czasu.

Jak pozycjonować stronę internetową na długi ogon, monitoruj działania w otoczeniu stron internetowych?

Monitoruj wydarzenia poboczne. To, co może zakłócić wyniki popularności fraz istotnych dla ciebie. Wydarzenia i działania, które mogą mieć istotny wpływ na analizy, które wykonujesz. Przykłady wydarzeń i działań, które mają bardzo istotny wpływ na popularność fraz:

  • Wydanie książki, w tytule, której znajduje się twoja fraza.
  • Konferencja z nazwą frazy w tytule.
  • Artykuł, ważny, interesujący artykuł z frazą.
  • Wizyta istotnej osoby w Polsce, w obszarze frazy.
  • Praca dla studentów. Rok studentów ok. 150 osób musi napisać artykuł, który zawiera frazę, którą pozycjonujesz.

Wszystkie te działania mają wpływ na popularność wyszukań frazy. W sytuacji, w której zaczynasz monitorować frazy właśnie w czasie takiego wydarzenia, obraz, który uzyskasz jest zniekształcony. Z tego tez powodu, istotne jest, abyś prowadził monitorowanie popularności fraz w długim okresie czasu.

Pozycjonowanie długiego ogona, klucz, czyli założenia:

  • Suma liczby wyszukań niszowych dłuższych fraz, jest większa niż liczba wyszukań fraz krótkich.
  • Łatwiej jest uzyskać tobie wyższą pozycję na frazę długą niż krótką.
  • Masz możliwość znalezienia dużej liczby fraz długich, które odpowiadają klientom oraz są związane są z produktami, które sprzedajesz.
  • Liczba fraz długich, które pozycjonujesz jest znacznie większa niż fraz krótkich.
  • Klienci są coraz lepiej wyedukowani. Mają ściśle określone preferencje i oczekiwania.
  • Współczynnik konwersji fraz długich jest większy. Klienci używający fraz długich częściej dokonują zakupów, niż klienci używający fraz krótkich.

Bez dokładnego i stałego monitorowania fraz i statystyk w czasie nie uzyskasz właściwych informacji.

Popularność fraz długiego ogona rośnie.

Artykuły i publikacje, które czytałem informują, że klienci w swoich działaniach w internecie używają coraz dłuższych fraz. Przyczyną takiego działania jest chęć uzyskania bardziej dokładnych wyników. Linków, które prowadzą dokładnie do produktów, których szukają.

Zalety pozycjonowania długiego ogona

  • Szybszy efekt pozycjonowania. Ponieważ jest mniejsza konkurencja. Niekiedy nawet po stworzeniu tylko jednego artykułu możesz uzyskać pozycję nr 1 w wynikach wyszukań. Spytaj mnie o przykłady. Podam ci przykład artykułu, który uzyskał pierwszą pozycję.
  • Wyższa konwersja. Docierasz do klientów, którzy wiedzą, czego chcą. Już użyli kilka razy fraz ogólnych. Już dokonali wyboru produktu, który chcą kupić. Teraz szukają najlepszej oferty.
  • Dłuższy czas utrzymasz wysoką pozycję. Ponieważ jest mniejsza konkurencja.
  • Niższy współczynnik odrzuceń. Klienci poszukują konkretnej wiedzy. Masz pogrupowane artykuły w kategorie. Dasz klientom możliwości zapoznania się z kilkoma, różnymi artykułami na ten sam temat. Wystarczy, że klikną następny.
  • Grupa docelowa. Jesteś w stanie bardziej precyzyjnie określić grupę docelową. Kierować bardziej precyzyjnie swoje działania marketingowe.
  • Teksty. Łatwiej ci pisać teksty. Masz więcej tematów.

Wady pozycjonowania długiego ogona

  • Liczba fraz. Musisz pozycjonować dużo większą liczbę fraz niż fraz krótkich, aby pozyskać taki sam ruch.
  • Czas. Trudniej jest napisać wiele, różnych artykułów na różne frazy niż jeden. Potrzebujesz więcej czasu, aby uzyskać porównywalny ruch na stronie internetowej.
  • Rozproszenie. Z uwagi na znaczną liczbę różnych fraz twoje działania w zakresie pozycjonowania są bardzo rozproszone.
  • Struktura. Musisz stworzyć odpowiednią, strukturę strony internetowej, która jest spójna z frazami, które pozycjonujesz.
  • Zmiany. Ciągle musisz szukać i identyfikować nowe frazy, na które piszesz nowe artykuły. Jeden cel pozyskać ruch przewyższający ruch z fraz krótkich.
  • Wielkość strony internetowej. Pozycjonując dziesiątki, setki fraz długiego ogona musisz posiadać rozbudowaną stronę internetową.
  • Nie wszędzie. Są sytuacje, w których pozycjonowanie długiego ogona nie możesz zastosować. A jeżeli zastosujesz nie uzyskasz oczekiwanego efektu.
  • Trudniej. Dużo trudniej jest zarządzać stroną internetową, która jest zoptymalizowana pod kilkadziesiąt, różnych długich fraz, niż stroną pod kilka krótkich.

Jak dobrać słowa kluczowe w pozycjonowaniu długiego ogona?

Dwa sposoby doboru i wyboru słów kluczowych do pozycjonowania.

  • Od fraz krótkich. Dodajesz do frazy krótkiej kolejne wyrazy. Inny schemat dodawania fraz jest w firmie usługowej, inny w firmie sprzedającej towary. W firmie usługowej do nazwy usługi, którą sprzedajesz możesz dodać nazwę miejscowości lub dzielnicy, w której prowadzisz biznes. Sprzedając towary. Dodajesz szczegóły produktu. Sprzedając części samochodowe możesz dodać nazwę marki samochodu, do którego pasuje produkt pasuje.
  • Na podstawie wyników Google AdWords. Szukając liczby wyszukań fraz długich sprawdzasz, jakie inne frazy długie podpowiada ci Google. Frazy, które możesz wybrać, aby pozyskać klientów.

Czy pozycjonowanie długiego ogona dotyczy tylko sklepów internetowych?

Nie, pozycjonowanie sprawdza się bardzo dobrze w firmach usługowych. Firmach nastawionych na lokalnych klientów. Sami pozycjonujemy stronę internetowa na frazę na tworzenie stron internetowych Warszawa.