Pozycjonowanie stron www

Teksty marketingowe w internecie

Teksty marketingowe w internecie

Teksty marketingowe w internecie to zespół działań mających na celu zmianę stanu emocjonalnego gościa pod wpływem treści, grafiki, wideo, dźwięków, które udostępniasz na stronie www.

Z uwagi na fakt, ze Google skupia się na analizie treści, w dalszej części artykułu skupię się właśnie na treści. Czyli słowach, jakie możesz zawrzeć w swoich tekstach, aby odniosły zamierzony lepszy sutek marketingowy.

Sekretem skutecznego tekstu marketingowego opisującego produkt, jest takie jego przygotowanie, aby klient poczuł wielkie pragnienie posiadania go. Aby klient poczuł pożądanie, produktu, który opisujesz. To właśnie pragnienie posiadania. Doświadczenie produktu jest głównym motorem zakupów. Klienci kupują przede wszystkim to, co pragną, w dużo mniejszym stopniu to, co potrzebują.

W swoim tekście skup się na tworzeniu emocji. W kolejnym kroku przedstaw produkt. Poprzez tekst spraw, aby klient poczuł stan, w którym będzie mógł wewnętrznie do siebie powiedzieć 'czuję, że pragnę to mieć', 'chcę to mieć jak najszybciej', 'chcę to mieć teraz'. W kolejnym akapicie przedstaw klientowi obraz Twojego produktu. Nie ważne czy jest to fizyczny towar, czy też usługa lub idea. Daj klientowi poczuć sytuację, w której może on sobie wyobrazić, że posiada Twój produkt. Daj odczuć, że klient korzysta z Twojego produktu.

Przedstaw uzasadnienie posiadania Twojego produktu np. w przypadku Severso 'Chcę wiedzieć więcej o potrzebach moich klientów', 'chcę wiedzieć więcej jak klienci odwiedzają moją stronę www, aby dokonać zmian, które spowodują, że będzie ona lepiej sprzedawała moje usługi'.

Teksty marketingowe w internecie

George Miller, jeden z twórców psychologii poznawczej, w latach 50 XX wieku zauważył, ze człowiek może w jednym czasie przetwarzać między 5, a 9 porcji informacji. Klient, który czyta Twój tekst, ogląda Twoją stronę www też podlega tej zasadzie. Każda z porcji informacji konkuruje z pozostałymi. Jeżeli przygotujesz bardzo dobry tekst, będzie on w stanie zdominować uwagę klienta pokonać pozostałe porcje informacji. Musisz się tylko postarać, aby Twój tekst, cały przekaz, był atrakcyjny dla klienta.

Teksty marketingowe w internecie, jak je tworzyć?

Wstępne działania SEO, czyli optymalizację serwisu, przeprowadza się zazwyczaj raz – podczas uruchamiania lub modernizacji strony. Systematyczne zmiany nie są tu potrzebne – można zatem wprowadzać je dopiero wtedy, gdy planowane będą znaczące modyfikacje strony WWW.

Inaczej rzecz ma się z zawartością, contentem strony www. To właśnie dzięki zamieszczanym tekstom, grafikom, filmom, prezentacjom czy komentarzom, strona internetowa „żyje”. Zarówno z punktu widzenia użytkowników, ale także dla robotów Google. Jak zatem sprawić, by treści publikowane w serwisie wspierały pozycjonowanie?

Teksty marketingowe w internecie, formatuj tytuły, śródtytuły, nagłówki.

Korzystaj ze znaczników HEADER różnych wielkości dla wyróżnienia tytułów, podtytułów i śródtytułów. Google będzie traktować jako najważniejsze te informacje, które zamieszczone zostaną w znacznikach HEADER (zwłaszcza największych).

Teksty marketingowe w internecie, dbaj o wyróżnienia ważnych fragmentów tekstu.

Korzystaj z wytłuszczenia lub podkreślenia treści – zwłaszcza tej, która zawiera frazy kluczowe. Wpłynie to korzystnie także na czytelność dla użytkowników strony.
Rozsądnie zamieszczaj frazy kluczowe. Są one bardzo ważne dla contentu strony WWW, ale nie należy umieszczać ich w tekstach zbyt wielu. 3 – 4 powtórzenia danej frazy będą wystarczające i nie zaszkodzą skuteczności działań SEO.

Teksty marketingowe w internecie, systematycznie zamieszczaj nowe treści.

Buduj w serwisie dużą bazę wiedzy. Zamieszczaj artykuły, poradniki, prezentacje w portfolio. Dbaj o to, by w strukturze strony nie istniały podstrony całkowicie puste. Pamiętaj o aktualnościach, załóż bloga. Google preferuje serwisy, które zamieszczają dużo aktualnej i wartościowej treści. Twoi klienci też to docenią.

Teksty marketingowe w internecie, jak klienci je odbierają?

Każdy z nas odbiera otaczającą nas rzeczywistość wykorzystując zmysły. Jak wiesz z biologii, każdy z nas ma pięć zmysłów, są to: smak, węch, słuch, czucie i wzrok. Z uwagi, że piszę o tekstach w internecie na Twojej stronie www nie będę zajmował się pierwszymi czterema zmysłami i w dalszej części artykułu skupię się na wzroku. Jak dobrze wiesz na pozostałe zmysły poza słuchem w internecie nie masz wpływu w ogóle.

Wzrok, jako zmysł, który jest najbardziej istotny z punktu widzenia tworzenia treści marketingowych w internecie. Jak możesz wykorzystać w działaniach marketingowych właśnie wzrok do tego, aby osiągnąć zamierzone cele? Istotny jest fakt, że Ty nie wiesz, kto ogląda Twoją stronę www. Przed pokazaniem Twoich treści w internecie, nie rozmawiasz z klientami, i nie mówisz im, dla Ciebie przygotowałem taką stronę, a dla Ciebie taką stronę www. Dobrze wiesz, że teksty marketingowe, które przygotowałeś i opublikowałeś na swojej stronie www przygotowałeś dla różnych osób. Nie wiesz, kim jest klient, który czyta Twoje teksty w internecie:

  • Czy jest to osoba, która preferuje myślenie za pomocą obrazów?
  • Czy jest to osoba, która preferuje myślenie za pomocą dźwięków?
  • Czy jest to osoba, która preferuje myślenie za pomocą działań?

Teksty marketingowe, które masz na stronie www powinny odwoływać się do poszczególnych typów osób.

Chcę pokazać Ci bardzo ciekawą aplikację. Proszę przyjrzyj się jej z bliska. Zobacz, co ta aplikacja może dla Ciebie zrobić. Na początku opowiem Ci, w jakim stopniu ona może być dla Ciebie pomocna. Posłuchaj, jak może Ci się przydać w Twojej codziennej pracy mającej na celu pozyskanie większej liczby klientów poprzez Twoją stronę www.

To fragment teksty, w którym odwołuję się do wszystkich trzech obszarów, działań, obrazów i dźwięków.

 

Zostaw kontakt

Image

Projektujemy efektowne strony www. Tworzymy sklepy internetowe generujące zyski dla klientów. Realizujemy systemy dedykowane usprawniające pracę użytkowników.

POCZTA

SERWER

Twój adres IP:

Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”.