Producent oprogramowania dedykowanego, jak go wybrać ?

Producent oprogramowania dedykowanego, jak go wybrać ?

Na pewno nie jesteś sam z tym pytaniem. Ten artykuł ma na celu pomóc Tobie podjąć właściwą decyzję.

Pragniesz stworzyć system dedykowany. Od początku firmy korzystałeś z Worda Excela. To na początku ci w zupełności wystarczyło. W kolejnym kroku poprosiłeś znajomego programistę, aby stworzył Ci makra w Excelu. Sprawdzały się one do chwili, kiedy kilka osób miało korzystać z różnych obszarów tego samego arkusza. Uzupełnianie danych, ich aktualizacja oraz ich bezpieczeństwo stawały się coraz bardziej istotnymi czynnikami dla Ciebie, Twojej firmy. Chciałeś posiadać informacje, do których możesz mieć dostęp z miejsca, w którym się znajdujesz. Wykorzystując urządzenie, które akurat posiadasz przy sobie. Pomyślałeś o systemie dedykowanym. Systemu, która gromadzi i udostępnia dane wszystkim, którzy ich potrzebują w sposób bezpieczny.

Teraz zastanawiasz się jak znaleźć właściwą firmę tworzącą systemy dedykowane. Firmę, która zaspokoi Twoje potrzeby, firmę, która zrozumie Twój sposób tworzenia biznesu. Oto kilka punktów, które warto abyś rozważył wybierając twórcę systemu dedykowanego:

Producent oprogramowania dedykowanego

Źródła oferentów

  • Znajomi. Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z żadnych usług informatycznych realizowanych przez firmy zewnętrze. Na początku oczywiście zapytaj znajomych. Ktoś, kogo znasz na pewno poleci Ci tylko taką firmę, która wykonała dobrze usługę dla niego. W ten prosty sposób masz od razu adresy firm, które posiadają przynajmniej jedno dobre wdrożenie. Wdrożenie zakończone sukcesem. Wybierając firmę, poleconą przez znajomego oszczędzasz dużo czasu, który potrzebujesz, aby zbudować odpowiednie relacje z firmą informatyczną. Wybierając firmę z polecenia możesz mieć do niej większe zaufanie. Pytanie, które powinieneś sobie zadać:
    Czy firma ma doświadczenie w tworzeniu systemów dedykowanych dla firm w mojej branży?
    Czy firma ma doświadczenie w automatyzacji procesów biznesowych, które ja pragnę usprawnić?
  • Twoja skrzynka pocztowa. To tam trafiają oferty od firm, które uważają Twoją firmę, jako potencjalnego ich klienta. Oczywiście nie wiesz nic na ich temat. Ale możesz zakładać, że one mogą posiadać w swoim portfolio systemy dedykowane, które użytkują firmy z Twojej branży, może nawet Twoja bezpośrednia konkurencja. Wybierając taką firmę masz nadzieję, że od razu otrzymasz propozycję ciekawego systemu dedykowanego, który może usprawnić sposób działania Twojej firmy. Z dużą pewnością możesz założyć, że w 100% pewno on nie będzie Ci odpowiadał, ale pewne jego moduły z pewnością mogą być dla Ciebie bardzo przydatne i interesujące.
  • Wysłanie zapytania, emaila do listy firm, które pozycjonują się na frazę systemu, który potrzebujesz. Wiesz, jaki system dedykowany potrzebujesz. Może to jest system CRM online, aplikacja zarządzanie wiedzą, aplikacja urlopy. Wpisując określoną frazę w wyszukiwarkę Google, otrzymasz listę linków do firm, systemu, które pozycjonuj się na nie. Gdy wyślesz zapytanie ofertowe do nich możesz liczyć na otrzymanie odpowiedzi od firm, które takie aplikacje stworzyły wdrożyły. Albo przynajmniej kupiły artykuł, który pozycjonuje ich stronę www na taką frazę. Możesz do nich wysłać swoje zapytanie ofertowe.

Każda w powyższych metod ma swoje zalety i wady. Możesz je wszystkie stosować równolegle. Sprawdzić i porównać efekty. Twoim celem jest uzyskanie jak najlepszego systemu dedykowanego za jak najlepszą cenę i na jak najlepszych warunkach.

Producent oprogramowania dedykowanego, czyli kto?

Odpowiedź jest prosta i sama się nasuwa. Ludzie. To ludzie tworzą firmy to z konkretnymi ludźmi współpracujesz. Czynnik, który w sposób najbardziej istotny wpływa na współpracę z firma tworzącą systemy dedykowane to kultura pracy. Nie umiejętności programistów, nie umiejętności grafików, nie umiejętności web-developerów, ale właśnie kultura organizacyjna. Kultura organizacyjna, czyli system wartości, któremu firma jest wierna [nie tylko spisana i powieszona na tablicy ogłoszeń], sposób traktowania i odnoszenia się pracowników do siebie oraz do klientów i otoczenia. Kultura organizacyjna firmy IT ma kluczowe znaczenie dla Ciebie, ponieważ wybierając firmę tworzącą systemy dedykowane decydujesz się na związek z partnerem na długie miesiące, a niekiedy lata. Zadaj sobie pytania,

  • Co jesteś w stanie ocenić:, jakość kodu PHP, czy sposób, w jaki pracownicy firmy developerskiej Ciebie traktują?
  • Czy bardziej istotny dla Ciebie jest fakt, że system dedykowany odpowiada szybciej o 0,003 sek? Niż to, w jaki sposób pracownicy firmy developerskiej odpowiadają na Twoje emaile, w jaki sposób z Tobą rozmawiają?

Sam musisz znaleźć odpowiedzi na te pytania. Z mojej perspektywy odpowiedź jest prosta i jednoznaczna.

Model współpracy z wykonawcą systemu dedykowanego w bardzo istotny sposób wpływa na sukces lub porażkę. Warto abyś poświęcił czas, aby poznać główne osoby, z którymi będziesz współpracował przez kolejne miesiące. Nie musisz od razu iść z nimi na piwo, nie musisz się z nimi spotykać. Musisz uzyskać pewność, że to są właściwe osoby, z którymi jesteś w stanie się porozumieć i współpracować przez kolejne kilka miesięcy, a może lat.

 

Zostaw kontakt

Opis systemu dedykowanego

Określ dokładanie zakres prac. Wykonaj jak najbardziej dokładny opis sytemu dedykowanego. Nie martw się, na pewno nie uwzględnisz wszystkich elementów i czynników. Z naszego doświadczenia wynika, że nawet otrzymując kompletny opis systemu dedykowanego, ostateczna aplikacja różni się w 20-40%. Nie zdarzyło nam się otrzymać od klienta opisu systemu, który w 100% pokrywał się z aplikacją, którą mu dostarczyliśmy. Nawet w sytuacji, w której posiadał on inwestora zastępczego.

Jeżeli nie posiadasz odpowiednich zasobów, aby przygotować opis sytemu dedukowanego, możesz taką usługę kupić. Możesz znaleźć twórcę systemów dedykowanych, który pomoże Tobie przygotować odpowiedni opis. Możesz wykorzystać metodykę tworzenia systemu SCRUM, która pozwala stworzyć system, bez dokładnego opisu.

Jedno jest pewne im więcej czasu poświęcisz na przygotowanie opisu, wymagań sytemu dedykowanego, tym firma developerska będzie potrzebowała mniej czasu na realizację jego. Im lepszy przygotujesz opis tym mniej zapłacisz, otrzymasz bardziej atrakcyjną ofertę cenową. W takiej sytuacji, firma developerska nie będzie musiała rozpatrywać i uwzględniać w cenie, wielu ryzyk związanych z obszarami, które są nieopisane, niedopowiedziane.

Tworząc opis systemu dedykowanego powinieneś pomyśleć, jakiego partnera biznesowego szukasz:

  • Czy wykonawcy Twoich pomysłów i propozycji?
  • Czy firmy, która poprzez wiedzę i doświadczenie osób w niej pracujących, będzie proponowała najlepsze rozwiązanie twojego problemu?

Wybierając firmę, która tylko i wyłącznie realizuje Twoje pomysły powinieneś posiadać w firmie zasoby, które umieją samodzielnie zarządzać projektami informatycznymi polegającymi na tworzeniu systemów dedykowanych.

Podejście do systemu dedykowanego

Zdecydowałeś się, że nie będziesz sam zatrudniał pracowników w firmie. Tworzył nowe miejsca pracy, lecz znajdziesz firmę informatyczną, która wykona system dedykowany dla Ciebie. Będziesz współpracował z innymi osobami. Osobami, które posiadają kompetencje w zupełni innym obszarze niż Ty, Twoja firma. Osobami, które z pewnością mają zupełnie inne doświadczenie i pomysł na tworzenie systemów dedykowanych. One się na tym właśnie znają. Osobami, które nie są i nie będą pracownikami Twojej firmy. Pytania, jakie powinieneś sobie zadać:

  • Czy jestem otwarty na realizację mojego pomysłu przez osoby, na które nie mam wpływu?
  • Czy ja wiem wszystko najlepiej, czy jestem otwarty na propozycje innych?
  • Jak bardzo opis systemu dedykowanego, który przygotowałem jest ostateczny, czy dopuszczam możliwości zmian w nim i jakich zmian?
  • Czy ja oczekuję dokładnie to, co opisałem czy bardziej istotne jest dla mnie usprawnienie procesów biznesowych, na których mi zależy?
  • Jak bardzo jestem skłonny zaakceptować propozycje innych w procesie realizacji mojej idei?

Inne spojrzenie osób, które posiadają zupełnie inną wiedzę i doświadczenie na Twój system dedykowany jest bardzo przydatne. To czy jesteś w stanie to wykorzystać i w jakim zakresie to inne zagadnie. Zwróć uwagę na fakt, że Ty pełnisz jedną, określoną rolę w firmie. Posiadasz wiedzę, doświadczenie. Nie jesteś w stanie nawet w ramach własnej firmy, sam przewidzieć, w jaki sposób najlepiej chcieliby korzystać z systemu dedykowanego Twoi współpracownicy. Pozwól innym się wykazać.

Cena systemu dedykowanego

  • Czy wiesz, jakie czynniki mają wpływ na cenę systemu dedykowanego?

Postaraj się pozyskać wiedzę, w jaki sposób rożne Twoje opcje, preferencje mają wpływ na ostateczną cenę systemu dedykowanego. Cena nie powinna mieć decydującego znaczenia na wybór twórcy systemu dedykowanego. Pamiętaj, że decydując się na wykonawcę systemu dedykowanego, decydujesz się na wybór partnera biznesowego na miesiące, a niekiedy lata. Również w Twoim interesie jest wybór firmy, która będzie trwała tak długo jak Twoja firma. Inne poza-cenowe czynniki powinny mieć istotny wpływ na wybór firmy developerskiej.

Wybierając twórcę systemu dedykowanego zamawiasz aplikację, która albo:

  • przyczynia się do redukcji kosztów

albo

  • zwiększenia przychodów,

innej opcji nie ma. Zwróć uwagę jak mały procent przewidywanych korzyści finansowych dla Twojej firmy masz zapłacić wykonawcy systemu.

Producent oprogramowania dedykowanego, kompetencje

Producent oprogramowania dedykowanego, gdy go szukasz i wybierasz powinieneś poszukać partnera, który rozumie Twój biznes. Nie szukasz ‘klepacza kodu’. Nie szukasz kogoś, kto dokładnie stworzy krok po kroku kod systemu według Twojego pomysłu. Szukasz firmy, która razem z Tobą spojrzy dużo dalej niż tylko na system informatyczny. Zobaczy w Twoim pomyśle możliwość zwiększenia przez Twoją firmę przewagi konkurencyjnej. Stworzenia istotnej bariery wejścia na Twój rynek.

Wybierając firmę typu, producent oprogramowania dedykowanego, wybierasz określoną ścieżkę rozwoju Twojej firmy. Postaraj się dokonać takiego wyboru abyś z przekonaniem mógł stwierdzić, że to jest to, czego oczekujesz od partnera biznesowego.