Przygotuj kilka informacji o Twojej stronie internetowej, opisz:
- Cel strony internetowej, po Co ją tworzysz
- Grupę docelową, przygotuj opis demograficzny i behawioralnych użytkowników strony www. Przygotuj persony.
- Działanie, opisz działanie, jakie ma wykonać użytkownik na Twojej stronie www. Inaczej nazywa się to Call To Action -CTA. Stronę www tworzysz w jakimś określonym celu, treści publikowane na stronie, mają za zadanie przyciągnąć, zainteresować internautów. CTA ma wykonać użytkownik abyś zrealizował swój cel.
- Charakter strony internetowej, czym ma być, blogiem, sklepem, wydawnictwem, wizytówką, stroną firmową, aplikacją wielostronną, stroną www aplikacji mobilnej
- Liczba artykułów i treści
- Rodzaje treści, tekst, grafiki, wideo, webcasty.
- Obszary strony internetowej, czy wszystkie treści publikowane na stronie internetowej mają być dostępne dla wszystkich, czy też będzie posiadała obszary dostępne po zalogowaniu.
- Częstotliwość publikowania treści.
- Kolorystyka strony internetowej.
- Wzorce wizualne, wybierz kilka stron, które Ci się po prostu podobają. Nie ograniczaj się tylko do własnej branży. Wybierz stronę, która Cię urzekła, zachwyciła.
- Wzorce konkurencyjne, przygotuj listę kilkunastu stron www, które dotyczą Twojej branży, Twojego tematu.
Brief strony internetowej, tabela Firma, opisz
- Nazwa
- Działalność
- Obecna strona www. Link.
- Obszar działania firmy: miasto, województwo, Polska, świat
Brief strony internetowej, tabela Produkty, branża, opisz
- Produkt / produkty / usługi
- Główne korzyści biznesowe dla klientów, które oferuje Twoja firma / produkty / usługi. Co unikalnego oferuje firma USP Unique Selling Proposition
- Dlaczego klienci mają wybierać Twoją firmę i jej produkty? Jakie przewagi konkurencyjne oferuje Twoja firma?
- Co wyróżnia firmę od konkurencji
- Branża, może być klika
- Konkurent 1 www
- Konkurent 2 www
- Konkurent 3 www
Brief strony internetowej, tabela Biznes strony www, opisz
- Data uruchomienia strony www
- Cel nowej strony www.
- Co się stanie, jeżeli nie wykonasz strony www? Czego nie osiągniesz?
- Co oznacza dla Ciebie sukces strony www? Jak zmierzysz, że Twoja strona www osiągnęła sukces?
- Jakie masz największe obawy w obszarze strony www? Co Ciebie najbardziej martwi?
Brief strony internetowej, tabela Klienci, opisz
- Dane demograficzne klientów
- Dane behawioralne klientów
- Grupa docelowa.
- Rynek geograficzny, na którym działa firma: miasto, powiat, województwo, Polska, Europa, świat?
Brief strony internetowej, tabela Założenia strony www, opisz
- Jaki przekaz, sentyment ma mieć strona www? Jakie nastawienie ma wywołać strona www u klienta ją oglądającego.
- Co MUSI na stronie się znajdować?
- Czego NIE może na stronie być?
- Kolorystyka strony www
- Czy firma posiada logotyp?
- Jeżeli tak proszę dołączyć
- CTA [Call To Action]. Jakiej reakcji ze strony klientów oczekujesz na stronie www? Co klienci mają uczynić na stronie www?
- Oczekuję strony www podobnej do … Proszę zamieścić link do stron www, które się podobają. Nie muszą być z branży.
Brief strony internetowej, tabela Przekaz strony www, opisz
- W jaki sposób postrzegana jest branża, w której działasz?
- Jaka jest JEDNA wiadomość, którą chcesz przekazać klientom poprzez stronę www?
- Inne istotne komunikaty.
- Jeżeli posiadasz stronę www, jak odbierana jest ona przez klientów?
- Jak istotna jest profesjonalna strona www w Twojej branży?
Brief strony internetowej, tabela Projekt strony www, opisz
- Zdjęcia, grafiki.
- Teksty.
Brief strony internetowej, tabela Funkcjonalność strony www, opisz
- Typ strony www.
- Pole [szukaj] wyszukiwarka treści.
- Aktualności.
- Wersje językowe.
Brief strony internetowej, tabela Struktura, opisz
- Liczba pozycji menu. Wymień je …
- Struktura folderu plików.
Brief strony internetowej, tabela Dodatki do strony www, opisz
- Inne funkcje strony www poza prezentacją, wizytówką.
- Obszar dostępny po zalogowaniu dla wybranych klientów.
- Newsletter.
- Formularze, [jakie?].
- Połączenia z innymi stronami www np. kursy walut, giełda, pogoda, GUS, NBP.
- Integracja z innym systemami informatycznym, [jakimi? wymień].
- Kalendarz wydarzeń.
- Zespół.
- Katalog produktów.
- Rodzaje zdjęć na stronie www.
- Ikony, specjalne, dedykowane ikony na stronie www.
Brief strony internetowej, tabela Harmonogram, opisz
- Data rozpoczęcia prac.
- Publikacja strony www.
Brief strony internetowej, tabela Administracja, opisz
- Jakie jest Twoje dotychczasowe doświadczenie w zakresie administracji stroną www.
- Oczekiwane wsparcie po uruchomieniu strony www.
Brief strony internetowej, tabela Budżet, opisz
- Jaki masz budżet na ten projekt?
- Jakie usługi masz zrealizować w ramach budżetu?
Jakie inne usługi możesz potrzebować?
- Identyfikacja wizualna.
- Bezpieczeństwo strony www.
- Prowadzenie profilu na Facebook.
- Tworzenie treści na stronę www.