Struktura zasadniczych strony internetowych

Struktura zasadniczych strony internetowych

Działania SEO na stronie www ewoluują. Po czasach stron internetowych zapełnionych duża liczbą różnych artykułów, następują nowe. Strony www ewoluują w kierunku tworzenia zasadniczych strony internetowych oraz tworzenia wokół nich klastrów tekstów, wspierających stron internetowych. Struktura zasadniczych strony internetowych jest tematem tego artykułu. Znajdziesz w nim zagadnienia:

  • Zmiany na stronie internetowej.
  • Cechy zasadniczej strony internetowej.
  • Cechy wspierających stron internetowych.
  • Proces tworzenia zasadniczych stron internetowych.

Struktura zasadniczych strony internetowych

Zasadnicze strony internetowe pełnią role huba, Miejsca, którym skupiona jest cała wiedza na określony temat. Miejsca, z którego użytkownik może rozszerzyć swoją wiedzę poprzez zapoznanie się z artykułami wspierającymi. Do których prowadzą linki z zasadniczej strony internetowej.

Linki wychodzące do wspierających artykułów na stronie www są sygnałem dla wyszukiwarek internetowych. Informują je, że właśnie ten zasadniczy artykuł jest najważniejszy na stronie www w temacie, którego dotyczy. Informacja ta ma wpływ na pozycję linku do artykuł zasadniczego w wynikach wyszukań. Jest on wyżej publikowany, niż inne artykuły. Zasadniczy artykuł dostarcza użytkownikom więcej wiedzy, która jest usystematyzowana i uzupełniona poprzez linki do artykułów uzupełniających. Ten nowy sposób tworzenia treści oraz jej organizacji na stronie internetowej wymusza przebudowanie większości stron internetowych, które są obecnie w internecie.

Działania SEO na stronie www

Zmiana sposobu publikacji artykułów wymuszona jest przez przeglądarki internetowe. A one zmieniają się na podstawie zmiany sposobu wyszukiwania treści w internecie przez użytkowników. Użytkownicy są głównymi źródłami zmian, które na końcu specjaliści SEO i marketerzy wdrażają na stronach internetowych.

Jeszcze kilka lat temu użytkownicy używali najpierw pojedynczych fraz, aby znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Obecnie, są bardziej wygodni, używają całych, długich skomplikowanych zapytań w wyszukiwarkach. W odpowiedzi spodziewają się dokładnych rezultatów w bardzo krótkim czasie.

Wyszukiwarki internetowe posiadają logikę, która pozwala im rozpoznać połączenia pomiędzy różnymi zapytaniami. Algorytmy wyszukiwarek ewoluowały do punktu, w którym są w stanie dostrzec kontekst pytań. Emocje z nimi związane. Są w stanie połączyć zapytania z podobnymi innych użytkowników. Połączyć podobne zapytania i przedstawić użytkownikom linki do stron internetowych, które zawierają treści, które najlepiej na nie odpowiadają.

Jakie zmiany na mojej stronie www wymuszają zmiany sposobu prezentacji wyników wyszukiwarek internetowych?

Obecnie większość stron internetowych posiada strukturę silosów i bazy wiedzy. W poszczególnych silosach znajdują się podstrony z menu głównego strony www:

  • O nas. Informacje o firmie, wartościach, CSR.
  • Usługi / Produkty. Opis usług, które oferuje firma.
  • Historie sukcesu. przykłady zastosowań, wdrożeń systemów dedykowanych i produktów.
  • Kontakt. Dane teleadresowe oraz formularza kontaktowy.

Oprócz tych silosowych plików inne teksty tworzące podstrony www znajdują się w folderze o nazwie blog, baza wiedzy lub aktualności. Pliki, są to bardzo często teksty marketingowe z elementami multimediów, mają na celu pozyskanie użytkowników poprzez treści. Często są to pojedyncze artykuły, dotyczące pojedynczych, dowolnie wybranych tematów. Artykuły, z których często prowadzą linki do artykułów w menu produkty. Do tych, eksperckich, monotematycznie traktujących artykułów nie ma linków z innych artykułów.

Cechy zasadniczej strony internetowej

Zasadnicza strona internetowa

  • Posiada linki do innych stron internetowych w ramach jednego klastra.
  • Stanowi centrum i tworzy klaster stron internetowych na wybrany temat wraz z wspierającymi stronami www.
  • Pozwala znaleźć odpowiedź na każde pytanie klienta. Jest dla niego wyczerpującym źródłem informacji na temat, którego dotyczy.
  • Dotyczy tematu, który jest na tyle szeroki, że może zawierać 20-30 innych szczegółowych zagadnień.
  • Zawiera przynajmniej 2000 słów.
  • Prowadzą do niej linki ze stron wspierających na frazę użytą w jej tytule.
  • Zasadnicza strona internetowa dotyczy istotnej frazy, na którą pozycjonujesz cały serwis internetowy.

Cechy wspierających stron internetowych

  • Dotyczą jednego, wybranego tematu.
  • Są monotematyczne.
  • Prowadzi do nich przynajmniej jeden link z zasadniczej strony internetowej z tytułu, który jest w treści jej wymieniony.
  • Mogą prowadzić do nich linki z innych wspierających stron internetowych.
  • Zawierają przynajmniej jeden raz użytą frazę z zasadniczej strony internetowej z aktywnym linkiem do niej.
  • Mogą znajdować się w jednym folderze wraz z zasadniczą stroną internetową tworząc klaster.

Proces tworzenia zasadniczych stron internetowych

  • Zidentyfikuj kilka, głównych problemów klientów.
  • Pogrupuj problemy w tematy, które mogą być tytułami zasadniczych stron internetowych.
  • Stwórz na każdy wybrany temat podtematy, które staną się tytułami wspierających stron internetowych.
  • Sprawdź konkurencję na tematy zasadniczych stron internetowych.
  • Stwórz treści. Zasadniczą stronę internetowa oraz wspierające strony.

Tabela cech wspierającej strony internetowej

  • Adres strony www.
  • Nazwa klastra.
  • Nazwa pod-klastra, (jeżeli jest potrzebny).
  • Nazwa frazy, której dotyczy artykuł.
  • Czy zawiera link na kluczową frazę do zasadniczej strony internetowej? (T / N)
  • Czy zawiera link do innej wspierającej strony internetowej? (T / N) (jeżeli jest potrzebny).
  • Czy potrzebne są inne działania? Jakie?
  • Czy ta strona jest pod-zasadniczą stroną internetową? (czy tworzy pod-klaster)

 

Zostaw kontakt