Kluczowe wskaźniki efektywności stron www

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, ich zadaniem jest mierzenie istotnych parametrów dla firmy. Wskaźniki efektywności stron www są skorelowane ze strategią firmy. Każdy wskaźnik posiada przypisaną wartość liczbową i jest określony w czasie.

Zadaniem wskaźników efektywności jest przedstawienie za pomocą liczb istotnych informacji w sposób, który jest jednoznacznie zrozumiały dla wszystkich. Każda firma posiada własny zestaw wskaźników, które są charakterystyczne dla jej działalności.

KPI (Key Performacce Indicartors) to kluczowe wskaźniki efektywności.

Dobrze dobrane do firmy, jej profilu wskaźniki efektywności stron www charakteryzują się kilkoma cechami:

  • Są istotne dla firmy,
  • Uwzględniają priorytety firmy,
  • Pozwalają szybciej podjąć właściwe decyzje.

Stworzyłeś stronę www. Wprowadzasz na niej zmiany. Wykonałeś swoją pracę, aby osiągnąć cel. Tradycyjny i sprawdzony sposób realizacji celów określony jest przez skrót SMART. Każdy cel, który chcesz osiągnąć, w tym również spełnienie przez stronę www kluczowych wskaźników efektywności musi spełniać określone kryteria.

Wskaźniki efektywności stron www są:

  • Specyficzne – jednoznacznie rozumiane i stosowane, precyzyjnie określone. Zastosuj dane, które uwzględniają specyfikę Twojej firmy.
  • Mierzalne – sformułowane w sposób, który umożliwia ich pomiar w określonych jednostkach. Aby były mierzalne musisz posiadać ich pierwotne wartości. Pierwotne, czyli obecne, tak abyś w przyszłości mógł powiedzieć jak zmienił się wskaźnik.
  • Osiągalne – realne, możliwe do osiągnięcia. Określ takie wartości, które jesteś w stanie realnie uzyskać, przy założeniu wykonania działań, które zamierzasz.
  • Istotne – ważne dla celów, jakie zamierzasz osiągnąć. Wskaźniki muszą przynosić istotną wiedzę. Nie ma potrzeby mierzyć wartości dla samej miary.
  • Określone w czasie – wskaźniki muszą posiadać ściśle określony czas, w którym mają zostać osiągnięte. Bez określenia daty nie jesteś w stanie sprawdzić efektów.

Poniżej publikuję listę kilku kluczowych wskaźników efektywności strony www, które możesz zastosować na swojej stronie. Są to tylko przykłady, z których możesz skorzystać.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, przykłady:

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, wygenerowane zapytania

Określ liczbę zapytań, jakie zamierzasz otrzymać z każdej kampanii marketingowej. Bazując na dotychczasowych działaniach możesz w prosty sposób sprawdzić ich skuteczność.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www,koszt pozyskania leada

Określ koszt pozyskania każdego, nowego leada sprzedażowego. Posiadasz informacje o wskaźnikach z różnych działań marketingowych na stronie www. Wiesz, jakie działanie jest najbardziej efektywne.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, wartość leada

Znasz liczbę leadów z każdej kampanii marketingowej na stronie www. Znasz liczbę leadów. Określ wartość sprzedaży każdego leada. Nie zawsze jest tak, że największa liczba leadów przekłada się na najlepszy efekt finansowy dla firmy. Warto abyś wiedział jak ta sytuacja wygląda w Twoim przypadku.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, zwrot z inwestycji z działań marketingowych (ang. Return on Marketing Investment)

Wartość wygenerowanych dodatkowych przychodów w stosunku do wydatków na działania marketingowe.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, konwersja

Liczba użytkowników, którzy odwiedzili stronę www w stosunku do tych, którzy wykonali działanie, na, którym Ci zależało. Poprzez zastosowanie działań marketingowych możesz podnieść wskaźnik konwersji. Jednym z takich działań jest stworzenie na stronie www landing page, inne działania to wdrożenie aplikacji marketing automation. Poprzez takie działania jesteś w stanie zwiększyć współczynnik konwersji o 100%. Możesz zastosować różne wskaźniki konwersji np.: konwersja na strona landing page, konwersja z mediów społecznościowych, konwersja z użytkowników mobilnych.

Kluczowe wskaźniki efektywności stron www, lead to klient

Współczynnik określający stosunek liczby leadów do liczby klientów. Lead to użytkownik, który wykonał już określone działania, które spowodowało, że znalazł się się w lejku sprzedażowym.

Powyższa lista przedstawia tylko kilka wskaźników efektywności. Sam jesteś w stanie przygotować wskaźniki, które będą uwzględniały specyfikę Twojej firmy, specyfikę Twojej strony www.

 

Zostaw kontakt