Landing page i one page, różnice i podobieństwa

Landing page i one page, różnice i podobieństwa

Landing page i one page.

  • Kiedy zamówić jaka stronę www?
  • Jakie są różnice pomiędzy landing page i one page?
  • Kiedy lepiej zdecydować się na landing page, a w jakiej sytuacji na one page?

tworzenie stron internetowych, tworzenie landing page na stronie www, tworzenie stron www one page to, to zagadnienia, które w tym artykule poruszam.

Landing page i one page to dwie, zupełnie różne strony www. Zamawiając dla swojej firmy stronę www, nie możesz się mylić. Musisz wiedzieć, czego oczekujesz od firmy tworzącej strony www.

Strona one page lub single page.

To strona internetowa, która nie posiada podstron. Nie posiada kolejnych adresów url, które kierują użytkowników do innych stron www w Twoim serwisie. Wszystkie informacje znajdują się na dokładnie jednej stronie www, w kolejnych jej sekcjach. Klienci posiadają dostęp zarówno poprzez menu (przeważnie górne) lub scrollując stronę www w dół. Strona internetowa one page zawiera wszystkie informacje dotyczące firmy, produktu. Menu znajdujące się w górnej części strony www przenosi klientów do poszczególnych jej sekcji, wydzielonego graficznie obszaru.

W większości wypadków poszczególne sekcje, obszary są tak przygotowane, że zajmują cały widok na monitorze komputera lub telefonu. W ten sposób klienci przechodząc do poszczególnych sekcji strony internetowej one page.

Widzą tylko informacje, które dotyczą określonego obszaru, tematu. Istotne jest stwierdzenie, że strona www one page może i w większości sytuacji zwiera wiele, różnych informacji na temat firm, produktu.

Strona www one page posiada sekcje, które mogą zawierać (w przypadku firmy) obszary: firma, produkty, zespół, kontakt. W większości wypadków, strona one page nie zawiera aktualności, z uwagi na fakt, że ten jej obszar podlegałby z biegiem lat ciągłemu rozrostowi.

Strona landing page

To strona dedykowana jednemu produktowi, jednej ofercie, jednej idei. Strona landign page nie posiada menu, wyświetla się cała na jednym ekranie komputera lub telefonu. Klienci nie posiadają możliwości przewijania jej w dół ponieważ, poniżej nic nie ma. Cała strona www to jeden ekran. Celem strony landing page jest maksymalne zwiększenie konwersji. Uzyskanie jak najlepszego wyniku poprzez działania marketingowe. Strona landing page składa się z pięciu, i tylko pięciu elementów. Elementy strony landing page to: tytuł, wartości dla klientów, grafika, przycisk call to action, potwierdzenie rzetelności, tylko tyle i aż tyle. Niektórzy dodają do tych pięciu elementów strony landing page, kolejny, którym jest układ.

Kiedy wybrać stronę one page?

  • Nie lubisz publikować aktualności.
  • Posiadasz ograniczoną ilość informacji o firmie.
  • Posiadasz jeden lub dosłownie kilka produktów.
  • Nie planujesz rozbudowywać oferty.
  • Publikujesz informacje o aktywnościach w firmie tylko w kanałach społecznościowych.
  • Nie posiadasz długich opisów produktów.
  • Kierujesz ofertę do osób ceniących prostotę prezentacji.

Kiedy wybrać stronę landing page?

  • Promocja produktu.
  • Pozyskiwanie adresów email.
  • Pozyskiwanie leadów.
  • Korzystasz z reklam.
  • Planujesz nakłonić klientów do określonego działania.
  • Prowadzisz akcje marketingowe, które kierują do strony www.
  • Strona, do której prowadzi reklama w internecie.
  • Landing page nie jest pełną, funkcjonalna stroną internetową.

Zalety stron one page

  • Łatwość w użytkowaniu. Każdy klient wie jak używać przewijania strony www, jak używać kółka w myszce. Sposób korzystania ze strony one page to proste jej przewijanie. Klikając w menu klient ‘przeskakuje’ szybko do odpowiedniego miejsca.
  • Jeżeli znajdziesz idealnie pasujący layout, możesz w bardzo szybki i tani sposób stworzyć własną stronę one page.
  • Ograniczona ilość treści. Jest to zaleta dla wszystkich tych, którzy mają trudności z pisaniem tekstów. Strona one page nie wymaga od Ciebie długich tekstów.
  • Łatwo i w prosty sposób można tworzyć i pozyskiwać linki do strony one page. Szczególnie jest to proste w związku z faktem, że cała strona www posiada tylko jeden adres internetowy. Nie posiada podstron. Wszystkie linki trafiają na jeden adres url. Stąd efekt linkowania jest bardzo szybki i bardzo mocny.

Wady stron one page

  • Trudniej pozycjonować strony one page. Z uwagi na ograniczoną ilość treści na stronie www, trudniej zamieścić na niej większą ilość treści.
  • Trudno pozycjonować strony one page na wile, różnych słów kluczowych. Z uwagi na fakt, ze wszystkie treści znajdują się pod jednym adresem www.
  • Trudniejsza w aktualizacji. Strona one page zawiera połączenie tekstów i grafik. Rzadko wprowadzając zmiany użytkownicy zapominają sposób w jaki aktualizuje się teksty i grafiki. Niekiedy aktualizacja wymaga usług informatycznych.
  • Na stronie one page nie możesz zastosować linkowania wewnętrznego. Po prostu nie masz innych podstron.

Zalety stron landing page

  • Jeżeli dokładnie wiesz, w jakich sytuacjach zastosować landing page, nie ma ona wad. Może być tylko źle przygotowana. Może generować gorsze rezultaty. Ale zastosowana w prawidłowy sposób zawsze spełnia swoje zadanie.
  • Stron landing page się właściwie nie pozycjonuje. Są one tworzone i utrzymywane tylko na okres trwania działań marketingowych. Po których są zamykane.
  • Trudno tworzyć linki do strony landing page. Właściwie ich się nie tworzy. Ze względu na fakt ograniczonego czasu istnienia strony landing page.

 

Zostaw kontakt