Tworzenie stron Joomla

Tworzenie stron Joomla

Tworzenie stron Joomla Wyobrażenie sobie potrzeb klientów nie jest trudne pod jednym warunkiem, pozwolisz firmie tworzącej strony www wykonać swoją pracę. Firma tworząca strony www posiada profesjonalne spojrzenie na Twój biznes i stronę www. Umie spojrzeć oczami klienta. Większość projektów z jakim przychodzą do nas klienci to ich wyobrażenie, ich oczekiwania, ich preferencje. W większości sytuacji zapominają oni wszyscy o jednej, bardzo istotnej kwestii:

  • stronę www tworzysz dla klientów, nie dla siebie.

Poniżej w kilku paragrafach piszę, jak podejść do zagadnienia tworzenia stron www Joomla! Posiadamy kompetencje w tym obszarze, dzielę się nimi teraz z Tobą.

Tworzenie stron Joomla!, elementy które bierzemy pod uwagę

  • Treść
  • Układ
  • Hosting
  • Linki do mediów społecznościowych

Prowadzisz firmę. Posiadasz własną stronę www, ale również jesteś konsumentem treści w internecie publikowanych przez innych. Zadaj sobie pytania:

  • Ile stron www odwiedziłeś dzisiaj?
  • Ile stron www odwiedziłeś w tym tygodniu?
  • Ile stron www zapamiętałeś?
  • Ile stron www dostarczyło Ci od razu informacji, których szukałeś?

Na pewno nie potrafisz od razu odpowiedzieć na wszystkie powyższe pytania. Nigdy się nie zastanawiałeś. Bo, po co? Nie znalazłeś właściwej informacji na stronie www, która wyświetliła Ci się w wynikach wyszukiwania. Opuściłeś ją kliknąłeś w następny link. W myśl zasady, na kolejnej stronie znajdę to, czego szukam. Przecież strona www nie ma unikalnych treści.

Tak samo działają użytkownicy, którzy szukają produkty, które Ty sprzedajesz. Masz z pewnością świadomość, że Twoja konkurencja jest jeden klik dalej.

Czy zastanawiasz się, dlaczego tak jest? Na pewno przyczyn takiej sytuacji jest wiele. Sytuacji, w których ktoś tworzy stronę www, wydaje na nią pieniądze, promuje ją, pisze teksty, oferuje usługi. I po paru miesiącach nic się nie dzieje. Porzuca cały projekt. Zapomina o poniesionych wydatkach, nakładach pracy, nadziejach.

Tworzenie strony Joomla! to proces, w którym powstaje strona www, która:

  • Realizuje założone cele
  • Spełnia założenia
  • Wyróżnia się spośród innych
  • Pozwala się zapamiętać.

Wiesz, jaką rolę pełni Twoja strona www. Pamiętasz, w jakim celu ją stworzyłeś. Warto abyś zaczął na niej zarabiać. Nie tylko w sensie finansowym, ale również wizerunkowym.

Ważne abyś miał wiedzę i wyobraźnię,

  • Jakie informacje oczekują od Ciebie klienci?
  • Jakie dane przyczyniają się od ich zadowolenia?
  • Jakie treści spowodują, że zapamiętają stronę www?

Tworzenie stron Joomla!, czynniki związane z treścią:

Treść na stronie www. Treść merytoryczna artykułów. Proszę pamiętaj, treść piszesz dla użytkowników, nie dla siebie. Treść masz podzieloną na foldery, w których znajdują się różne artykuły. Pisząc sprawdź gramatykę i ortografię, styl i język, który używasz. Dbając o język, tworzysz wizerunek firmy, jaki budujesz. Pisząc, pisz po polsku i dla Polaków. Używaj prostego języka, ale jednocześnie dbaj o przekazanie poprzez język informacji, że Twoja firma jest profesjonalna. Nie każdy artykuł na stronie www ma taką samą funkcję. Poniżej lista funkcji, które pełnią artykuły na stronie www:

  • Artykuły z folderu oferty – ich celem jest zachęcenie użytkowników do zakupu, wypełnienia formularza. Artykuły w folderze oferta są skonstruowane według zasady AIDA.
  • Artykuły z folderu wiedza – ich celem jest pozyskanie użytkowników na stronę www. Nie jest ich celem sprzedaż. Celem artykułów z folderu wiedza jest przedstawienie kompetencji firmy, podzielenie się z użytkownikami doświadczeniem firmy. Struktura artykułów w folderze wiedza jest dowolna i nie znajdują się tam tylko teksty, ale również grafiki pliki multimedialne.
  • Artykuły w folderze słownik – słownik terminów z obszaru Twoich kompetencji. Słownik, to bardzo użyteczne teksty dla użytkowników, które również posiadają swoją specyfikę. Nie są to teksty sprzedażowe, tylko wspierające. Przedstawiają rozumienie fraz istotnych dla Twojego biznesu.
  • Artykuły w folderze rekomendacje – przedstawiają opisy przygotowane przez Twoich klientów.
  • Artykuły w folderze wdrożenia – opisy zastosowania Twoich produktów. Przypadki wykorzystania i zastosowania produktów, które sprzedajesz. Celem opisów wdrożeń jest pokazanie sposobu wykorzystania produktów. Artykuły w folderze wdrożenia nie są tekstami sprzedającymi.
  • Artykuły o wydarzeniach na stronie www – opisy konferencji, sympozjów w Twojej branży. Szczególnie tych wydarzeń, w których Ty jesteś prelegentem. Stwórz stronę www, która będzie jednym, głównym źródłem informacji w Twojej branży dla użytkowników. Niech Twoja strona stanie się istotnym, rzetelnym hubem informacji. Są to teksty czysto informacyjne. Zawierają tylko i wyłącznie przydatne informacje o wydarzeniu.

 

Zostaw kontakt

Tworzenie stron Joomla!, czynniki związane z menu

  • Kontakt – informacje o lokalizacji i danych teleadresowych Twojej firmy, właściciela strony www. Zmieść tutaj informacje o nr NIP, REGON, KRS. Podanie informacji rejestrowych w istotny sposób zwiększa zaufanie do strony www. Zbuduj zaufanie poprzez podanie pełnych danych w zakładce kontakt. Zamieść informacje o godzinach pracy firmy. Google publikując informację o Twojej firmie poinformuje użytkowników, czy Twoja firma jest otwarta czy zamknięta.
  • Lokalizacja – wykorzystaj Google Maps. Zamieść informację o miejscu siedziby firmy. Lokalizacja ułatwi kontakt wszystkim klientom. Lokalizacja zwiększy zaufanie do firmy.
  • Certyfikaty – wszystkie dokumenty, które potwierdzają umiejętności Twojej firmy. Nie tylko Twoje osobiste, ale całego zespołu.
  • O nas – to folder, w którym znajdują się informacje o polityce prywatności, regulamin strony www. Historia powstania firmy oraz polityka CSR, to artykuły w folderze o nas.
  • Ty, zespół - w wielu wypadkach to Ty, lub Twój zespół jesteście głównym produktem strony www. Sprzedajesz siebie. Zadbaj o swój profesjonalny obraz. Opis zespołu jest szczególnie istotny w sytuacji, w której oferujesz usługi.

Tworzenie stron Joomla!, czynniki związane z układem:

  • Menu na stronie www – jest jednym z najbardziej istotnych elementów każdej strony. To od przyjaznego menu zależy w dużej mierze, czy użytkownik po wejściu na nią dalej na niej pozostanie, czy ją opuści. Zadbaj o to, aby posiadać kilka poziomów menu. Menu podstawowe, które zawiera przyciski oferta, o nas, kontakt, aktualności. Oraz menu lub wybrane przyciski, produktów, na których najbardziej Ci zależy. Produktów, które są najbardziej istotne dla Twojego biznesu. Postaraj się w szczególny sposób wyróżnić te produkty poprzez umieszczenie do nich linków z przycisków, menu na stronie głównej. Pamiętaj, że liczba pozycji menu nie powinna przekraczać 7. Tyle samo może być podkategorii. Nie oferuj więcej. Użytkownicy nie lubią, gdy na jednej stronie chcesz sprzedać wszystko.
  • Użyteczność strony www – bardzo trudno ją zmierzyć. Nie ma jednego uniwersalnego miernika, który pokaże, która strona jest bardziej użyteczna, a która nie. Użyteczności strony www powinien przyświecać jeden najważniejszy element, nie wymyślaj koła. Postaraj się pokazać unikalność strony www poprzez zastosowanie powszechnie znanych, stosowanych i akceptowanych przez klientów rozwiązań. Jeżeli już chcesz i musisz wprowadzać własne unikalne rozwiązania zadbaj o to, aby pojawiły się one w otoczeniu tych, które już znają Twoi klienci. W myśl zasady nowe sprzedawaj przez już znane i akceptowane.
  • Grafiki na stronie www – używaj dobrze dobranych obrazów, które jednoznacznie ilustrują treści zawarte na stronie www. W folderze kontakt użyj realnych zdjęć lokalizacji firmy, zespołu. Zdjęcia zamieszczone na stronie www wykonaj w profesjonalnym studiu fotograficznym.
  • Landing page – specjalnie przygotowana strona www, której celem jest zachęcenie użytkowników do wykonanie działania, na którym Ci zależy. Tym działaniem może być zapisanie się użytkownika na newsletter, zamówienie produktu, pozostawienie numeru telefonu. Strona landing page posiada tylko kilka elementów są to grafika, tytuł, korzyści, dowód uznania oraz CTA.
  • Unikalność strony www – z pewnością nie jesteś pierwszą firmą, która posiada stronę www w Twoim obszarze kompetencji. Już ktoś, gdzieś stworzył firmę oferującą podobne produkty. Zbuduj taką stronę www, która jest unikalna, łatwa do zapamiętania i wyróżnienia spośród setek i tysięcy innych. Pamiętaj, mimo faktu, że w Twojej branży może być bardzo dużo, różnych firm konkurencyjnych to konkurujesz może maksymalnie z 50 firmami na rynku. [Z moich doświadczeń wynika, że jest to z reguły około 30 firm. Czyli nie aż tak dużo.] Inne firmy traktują najbardziej istotne dla Ciebie obszary kompetencji, jako obszary poboczne i drugorzędne, skupiają się na innych, które z kolei nie są istotne dla Ciebie.

Tworzenie stron Joomla!, czynniki związane z funkcjonalnością

  • Responsywność strony www – zadbaj o użytkowników mobilnych. Rosnącą grupę konsumentów internetu, którzy wykorzystują tylko telefony komórkowe. Wybierz taki layout strony www, który dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych.
  • Wyszukiwarka na stronie www – postaraj się ułatwić korzystanie z niej przez użytkowników. Szczególnie w sytuacji, w której posiadasz stronę www, która zawiera wiele, różnych podstron, wiele produktów, dużo artykułów, Pozwól im wyszukać potrzebne dla nich informacje. Zainstaluj wyszukiwarkę.
  • Mapa strony – stwórz na stronie www jej mapę. Mapa strony w istotny sposób ułatwi pracę robotom Google, aby ją zindeksowały. Mapa strony musi być stworzona w języku HTML. Musi zawierać podział na sekcje i hierarchię strony www. Treści zawarte w artykułach powinny stanowić logiczną całość.
  • Formularz kontaktowy – nie każdy użytkownik posiada klienta poczty elektronicznej w telefonie. Posiada konto emailowe służbowe, a Twoją stronę odwiedza, jako osoba prywatna. Udostępnij takim użytkownikom możliwość pozostawienia adresu email w formularzu kontaktowym na stronie www.

Tworzenie stron Joomla!, czynniki związane z hostingiem:

  • Dedykowany serwer www – wybierz hosting na dedykowanym serwerze www. Hosting na dedykowanym serwerze www jest szybszy niż hosting na serwerze wirtualnym. Zwróć uwagę na limity przestrzeni dyskowej, jakie oferuje Ci firma hostingowa. Dla prostej strony www, i kilku kont pocztowych w zupełności wystarczy 2GB przestrzeni dyskowej. Myśląc o profesjonalnej stronie www nie wybieraj darmowego hostingu. Darmowy hosting przeważnie wiąże się z publikacją reklam na Twojej stronie www. Zwróć uwagę na transfer danych, jaki oferuje firma hostingowa.
  • Niezawodność strony www. Strona www musi poprawnie się wyświetlać na wszystkich urządzeniach i wszystkich przeglądarkach www. Niezawodność strony www jest podstawowym kryterium jej oceny. Nawet najlepsze treści nikt nie przeczyta na stronie www, która nie działa. Formularze, linki oraz funkcje muszą działać poprawnie. Użytkownicy nie lubią się wysilać, są niecierpliwi, posiadają wiedzę, że na kolejnej stronie www mogą uzyskać podobne informacje. Użytkownicy nie są tolerancyjni dla Twojej strony www. Wiedzą, że kolejny link może zaspokoić ich potrzeby. Mimo faktu, że dla Ciebie Twoja firma, Twoja strona www mogą być wszystkim, dla klientów jest nic nieznaczącym ciągiem liter.
  • Szybkość strony www – klienci nie lubią czekać, aż wyświetli im się Twoja strona www. Przygotuj tak projekt strony, aby każda jej podstrona nie zawierała więcej niż 200KB. Pamiętaj, że coraz więcej osób korzysta z internetu używając telefonów komórkowych. Zadbaj o komfort tych użytkowników.

Tworzenie stron Joomla!, inne czynniki:

  • Social media – zamieść linki do profili Twojej strony w mediach społecznościowych. Zadbaj o aktualność informacji publikowanych w mediach społecznościowych.
  • Wersje językowe na stronie www – oferujesz swoje produkty klientom z innych krajów. Osobom obcojęzycznym w Polsce. Przygotuj różne wersje językowe strony www. zadbaj o profesjonale tłumaczenie.

Proszę pamiętaj również, że strona www to nie jest coś, co raz wykonasz i możesz o tym zapomnieć. Twoja strona www musi żyć. Tak samo jak zmienia się Twoja firma, treści na stronie www też się zmieniają. Zadbaj o to, aby Twoja strona www żyła.

Jeżeli już posiadasz stronę www od kilku lat. Zadbaj o aktualizację jej wyglądu. Tak samo jak zmieniają się mody, samochody, tak samo zmieniają się preferencje użytkowników internetu. Zadbaj o nowy layout, przyciski, formularze.

Nie oczekuję od Ciebie abyś zrobił to wszystko sam. Nie musisz znać się na wszystkim. Wokół Ciebie jest wiele, różnych firm. Firm, które posiadają duże kompetencje w każdym z wymienionych obszarów. W tym w tworzeniu stron Joomla!

Tworzenie stron www Warszawa oraz tworzenie stron Warszawa, to frazy, które używają użytkownicy szukający twórcę stron www w Warszawie. Nasza firma posiada biuro na Mokotowie w Warszawie. Biuro, w którym spotykamy się z klientami mającymi swoje siedziby w Warszawie. Wielu z nich spotykamy w czasie przerwy na lunch. Wychodząc z budynku, szukając kolejnej, nowej jadłodajni na Mokotowie.